Tjena !!
Har ett problem har en massa gamla windows program som jag måste få igång så att mina eler kan jobba med dom.
Testa tidigare att köra dom i wine med olika resultat.
Men nu kom jag på en sak som jag vill kolla.
Kunde man inte installera en windows 98 maskin ( har en sån licens) och sedan köra in vnc server på den.
Kan kan enkelt installera alla windows program på den och sedan låta användarna ansluta från sina buntu konton till windows98 burken för att jobba med dom.
Men nästa fråga om vnc blir klara den flera användare samtidigt ??
Och om inte finns det något annat program som gör det ??
Kan man få igång ljud över vnc ??
// matte
VNC ubuntu till win98
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
SV: VNC ubuntu till win98
Vnc klarar av flera användare samtidigt, windows gör det inte så du kan bara ha en i taget. Rdp-protokollet kan i somliga serverversioner klara av flera användare (samt att det finns en någorlunda populär dll-fil till winxp-pro som gör det möjligt för flera användare att bruka samma windowsdator samtidigt via rdp). Rdp är det som heter "terminal services"/"remote desktop" i windows.mattiash skrev: Men nästa fråga om vnc blir klara den flera användare samtidigt ??
Och om inte finns det något annat program som gör det ??
Kan man få igång ljud över vnc ??
More Mekaniserad at http://blippe.se.
SV: VNC ubuntu till win98
Hmm
Så man kan bara köra en användare då på en win98 burk med vnc
Det får helt enkelt duga men inget ljud går att fixa eller hur.
Kanske får göra en installation av wine och sedan dela ut den till alla andra användare då eller nått.
// matte
Så man kan bara köra en användare då på en win98 burk med vnc
Det får helt enkelt duga men inget ljud går att fixa eller hur.
Kanske får göra en installation av wine och sedan dela ut den till alla andra användare då eller nått.
// matte