Synca mp3-spelare?

larsk

Synca mp3-spelare?

Inlägg av larsk »

Jag har en Sandisk Sansa Express mp3-spelare. Någon som vet något bra och enkelt program för Ubuntu där jag kan synca mp3-låtar och skapa playlists som jag kan flytta till mp3-spelaren?
koldrakan
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

SV: Synca mp3-spelare?

Inlägg av koldrakan »

Installera Gnomad2 så borde det lösa sig.

Annars går det ju att synka med Amarok
And then it said; "Let there be those, with enough cunning and will, to use Open Source"
larsk

SV: Synca mp3-spelare?

Inlägg av larsk »

koldrakan skrev: Installera Gnomad2 så borde det lösa sig.

Annars går det ju att synka med Amarok
Tack för ditt svar!
Jag testade Gnomad2 men det verkar inte fungera med min mp3-spelare. Programmet hittar den inte och mp3-spelaren kopplas från datorn och hänger sig av någon konstig anledning. Amarok testade jag också men förstår inte riktigt hur man gör. Någon som har testat och vet hur man gör? Eller vet någon kanske om någon bra guide för hur man syncar en mp3-spelare med Amarok?
Användarvisningsbild
Syspeg
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Re: Synca mp3-spelare?

Inlägg av Syspeg »

En variant som jag gjort är att installera Rockbox på min Sansa e250. Då spelar inte operativsystemet någon roll. Du får stöd för Ogg wav Flac med mera. Du kan enkelt konvertera film o kolla på din sansa. Då har den även en massa spel.

Med Sansa:s inbygda mjukvara tar det lååååååång tid för spelaren att starta. Med Rockbox tar det ca: 5s.

O0 http://sites.google.com/site/syspeg/sansae250 O0
Senast redigerad av 1 Syspeg, redigerad totalt 9 gånger.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Synca mp3-spelare?

Inlägg av mcNisse »

Jag har också en sådan där spelare. Jag synkar manuellt, mha konqueror.
Spellistor har jag hittat skript för hur man gör dem men jag har inte fått dem att fungera. Den har enbart stöd för någen windows specifik binär spellista, urk.
Dessutom är den väldigt kinkig på vilken version av id-taggarna som används om man försöker sortera på dem. :P
Jag har märkt att den inte bygger om databasen korrekt när man ändrar taggarna utan man behever flytta filerna först ::)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"