ARG just nu - även på (mp) ...

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

ARG just nu - även på (mp) ...

Inlägg av alatariel »

Postade det här nyss till min blogg ...

---
Utvecklare, ta er i kragen!

Man kan verkligen bli ARG och FÖRBANNAD för mindre.

Fick förfrågan från vår lokale sammankallande inom partigruppen om jag fortfarande är registeransvarig - vilket jag skulle kolla upp ...

Och möts av DENNA syn ...

Bild

Ett parti som försöker värna om öppenhet, mångfald med mera - och där det finns många som kämpar för öppen källkod LÅSER IN SIG på DETTA (enfaldiga!!!) sätt????
---

Har skickat iväg ett rätt argt mail/debattinlägg på vårt (=mp:s) forum ...
Senast redigerad av 1 alatariel, redigerad totalt 27 gånger.
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

SV: ARG just nu - även på (mp) ...

Inlägg av Pinky »

idioti på hög nivå  ???
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

När frågan ändå är öppen. Eftersom firefox klarar alla standarder på nätet, hur kan det uppstå situationer då firefox inte funkar men alla andra gör det.
Själv har jag stött på flertalet sidor där man inte har tillträde om man inte använder IE. Vilket självklart inte är några problem när jag väl fejkat infon FF sänder ut så de tror jag använder IE.

Så går det att bygga in liknande inkompabilitetsproblem i koden, eller är det mesta skitsnack?
Abusus non tollit usum
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Inte stöd för Firefox?

Fast jag ger inte mycket för politiker så jag förväntar mig inte mycket av dom. :D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

zero gravity skrev: När frågan ändå är öppen. Eftersom firefox klarar alla standarder på nätet, hur kan det uppstå situationer då firefox inte funkar men alla andra gör det.
Själv har jag stött på flertalet sidor där man inte har tillträde om man inte använder IE. Vilket självklart inte är några problem när jag väl fejkat infon FF sänder ut så de tror jag använder IE.

Så går det att bygga in liknande inkompabilitetsproblem i koden, eller är det mesta skitsnack?
När jag gick på högskola så hittade min linuxlärare en resesida som krävde Internet Explorer. Stod klart och tydligt på sidan.
Min linuxlärare gick igenom koden för sidan och lyckades lista ut varför det inte gick, och dom j!"#¤%a hade motarbetat Firefox med vilje, typ "webbrowser=firefox then not working".
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
alatariel

Inlägg av alatariel »

Hund skrev: Inte stöd för Firefox?
nej, INTE stöd för Firefox ...
(visst, det kanske går att kringgå, visst, det kanske går att logga in om man kör ies4linux eller så - men PRINCIPEN är FEL FEL FEL ...)
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
Coleridge
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Coleridge »

Efetrsom ingen gjort det hittills känner jag mig tvingad att göra det som måste göras.

Oväntat att MP skulle göra något korkat? Nej inte direkt.  ;)
Bild
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Coleridge skrev: Oväntat att MP skulle göra något korkat? Nej inte direkt.  ;)
Tja, annars är faktiskt MP hyfsat duktiga på det där med öppnat format och standarder. Framförallt så är Carl Schlyter riktigt bra på det området.

(Å andra sidan vill jag minnas att jag tidigare haft problem att bli insläppt på deras officiella sida med konqueror, vilket ju var rätt osnyggt. Känns ändå som om det är ett parti som är på väg i rätt riktning vad gäller dessa frågor.)
Användarvisningsbild
alatariel

Inlägg av alatariel »

andol skrev: Tja, annars är faktiskt MP hyfsat duktiga på det där med öppnat format och standarder. Framförallt så är Carl Schlyter riktigt bra på det området.
han är inte ensam :) 
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

Jag säger bara detta en enda gång. Håll tonen, sköt er, och håll i åtanke, politik diskuteras i Debatt.
Sköt er, trolla inte, och var hövliga!
Bild
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av svartis »

Får faktiskt hålla med dig där, riktigt pinsamt av utvecklarn att inte ha stöd för FF, som borde vara en rätt stor självklarhet för alla MP. :)
alatariel skrev: Postade det här nyss till min blogg ...

---
Utvecklare, ta er i kragen!

Man kan verkligen bli ARG och FÖRBANNAD för mindre.

Fick förfrågan från vår lokale sammankallande inom partigruppen om jag fortfarande är registeransvarig - vilket jag skulle kolla upp ...

Och möts av DENNA syn ...

Bild

Ett parti som försöker värna om öppenhet, mångfald med mera - och där det finns många som kämpar för öppen källkod LÅSER IN SIG på DETTA (enfaldiga!!!) sätt????
---

Har skickat iväg ett rätt argt mail/debattinlägg på vårt (=mp:s) forum ...
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

zero gravity skrev: När frågan ändå är öppen. Eftersom firefox klarar alla standarder på nätet, hur kan det uppstå situationer då firefox inte funkar men alla andra gör det.

Är väldigt lätt att blocka webläsare iaf. Men går som sagt att lura dessa blockningar.

När det handlar om inloggningar, speciellt på banker så antar jag att de blockar webbläsare de inte har fått att fungera alternativt där säkerheten i webbläsaren inte har stöd för säkerhetsprogrammen de använder.

Vet inte om det kan finnas liknande problem med annat.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"