[quote="c.neese.se"]Nej, jag fick inte uppgraderingen från Dapper till Edgy att fungera, och det var meck även förra gången då jag uppgraderade från Breezy till Dapper (men då lyckades jag lösa problemen manuellt) Gjorde en "ren" installation och då fungerar allt. Detta är det enda som jag är riktigt beviken på när det gäller Ubuntu, dvs att det alltid strular vid uppgradering av dist, här är det verkligen inte "Linux for Human beings"! och jag hoppas att man gör något åt detta för det är precis såna här saker som får "vanliga" användare att fortsätta använda Windows.[/quote]
Varken Dapper-uppgradering eller nu till Edgy strulade för mig men det är tråkigt att de finns de som får problem. Hade varit toppen men någon funktion att återställa till föregående igen men jag vet inte om det är möjligt eller hur svårt det skulle vara att implementera.
Sen som sagt är det större risk att stöta på problem just med Edgy då där finns en del ny ej så beprövad teknik under huven och är därför uppdateringen inte sker automatiskt denna gång.
[quote="sebastean"]Har installerat drivrutiner hit för grafikkortet och en uppstartsuppsnabbare och en alternativ bildvisare som la av, har du gjort något av dessa tre och vad har du för grafikkort?[/quote]
[quote="lundberg"]Har inte gjort nåt av det där men kanske borde...[/quote]
Uppstartsuppsnabbare som laddar flera saker samtidigt och en ny uppstartsbildvisare är just det som vi nu fått iom. Edgy!

Grafikdrivrutiner är någon du borde kolla på. För mig med Ati-kort finns ett paket i Synaptic som byter ut drivrutinen till en annan och sen finns Ati's egna. Jag vet inte hur det är med Nvidia men drivisar för både Ati och Nvidia går att installera med hjälp av Easyubuntu (eller var det Automatix) där Ati-drivisarna funkade utmärkt för en vän.
Jag förstår att du inte vill göra en ren installation
Kolla gärna ubuntuforums.org om du har lust där det kanske går att luska ut anledningen till att man kan få en grå uppstartsbild :/