Får grön skärm vid videouppspelning efter ca 1 dag. [LÖST]

maww
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Får grön skärm vid videouppspelning efter ca 1 dag. [LÖST]

Inlägg av maww »

Jag har kollat runt men lyckas inte hitta något svar på mitt problem som jag har.

Kör ubuntu 7.10 med compiz-fusion.
Saken är den att videouppspelning funkar bra i totem, vlc, mplayer osv under typ 1 dag däremot om jag ska kolla på en film dag 2 så får jag bara en grön skärm (bifogad) men ljudet funkar bra osv.
Det spelar ingen roll om det är en mpeg, avi, mp4 osv...

Om jag startar om gdm eller startar om maskinen så fungerar video ytterligare 1 dag...

Någon som kan tänkas veta vad problemet kan vara?
Bilagor
dump.png
Senast redigerad av 1 Hund, redigerad totalt 23 gånger.
MrT
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

SV: Får grön skärm vid videouppspelning efter ca 1 dag.

Inlägg av MrT »

har du compiz aktiverat?
hade liknande fel ( bilden blev alltid sån ) och fick då tipset att köra gstreamer-properties i en terminal och ändra video standardutgång till X Window System (utan Xv) var visst något med an bugg i compiz.
Eller testa att stänga av compiz ett tag för att se om det har med det att göra.
pell

Inlägg av pell »

Jo jag har haft samma problem, det löstes när jag öppnade gnome-system-monitor och märkte att vlc tydligen var igång i bakgrunden, osynligt. Märkligt, men jag brydde mig inte desto mer i det, killall vlc i en terminal så var det problemet löst..
Eftersom det funkar igen om du rebootar kan det ju vara något liknande för dig.
maww
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av maww »

Mr T: Tackar, jag testade att köre gstreamer-properties och ställde om så testen i det fungerade men det ville inte fungera för movie player, Mplayer movie-player eller vlc.
MEN, gick in i inställningarna i Mplayer och vlc och ändrade videodär och fick det att fungera däremot i movie player så hittar jag inga specifika video inställningar men får använda mig av vlc och det andra.

Pell: Jag trodde också att det var någon process som låg någonstans men har inte lyckats hitta någon.
Gick igenom hela min ps -ef lista (& gnome-system-monitor).

Men det fungerar nu genom en "workaround". Frågan är om något tappar inställningar eller om det är något annat. Får se hur dessa håller i sig...

Tack för hjälpen bägge två!
Novus
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Får grön skärm vid videouppspelning efter ca 1 dag. [LÖST]

Inlägg av Novus »

Jag hade samma problem, testade X Window System (utan Xv) utan resultat så jag provade X Window System (X11/XShm/Xv) och NV05 som device och nu funkar det fint :D
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"