Har ett ljudkort som heter Trust 5.1 Surround Sound Card SC-5250. Ett rent skitkort men det har optiskt ut och jag kör s/pdif till recivern och är då mycket nöjd med kortet.
Har varit en windows anhängare alldeles för läge nu och är på " G " att bli fullständigt konverterad till linux/-Ubuntu.
Har fått till det mesta men ljudet vägrar att lösa sig efter 1 veckas googlande och slitande. Börjar snart ge upp hoppet helt och hållet när det gäller ljud-biten. Men då "spricker" tyvärr mina ubuntu/htpc planer. Och detta vill jag inte.
Hoppas någon på forumet har några ideér att komma med
Tack på förhand / m.v.h. Henke
Får ej igång mitt ljudkort i ubuntu 7.10 gutsy gibbons
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
-
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Får ej igång mitt ljudkort i ubuntu 7.10 gutsy gibbons
För mig var jag tvungen att dubbelklicka volym ikonen >> Redigera >> Inställningar >> Markera alla kanaler
sedan visade det sig att Surround var på mute och när jag höjde volymen där så funkade det sedan.
sedan visade det sig att Surround var på mute och när jag höjde volymen där så funkade det sedan.
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Nu pratar vi väl inte om några hysteriska summor för att hitta ett Ubuntu-kompatibelt kort med S/PDIF tror jag, om nu det skulle vara enda anledningen att hoppa av Ubuntu menar jag... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Vill man skita ner fingrarna så hitta jag en rätt fin Howto här... vet dock inte om den hjälper dig..
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=205449
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=205449
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|