Mediaspelaren VLC

Ron
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Mediaspelaren VLC

Inlägg av Ron »

Har nyligen installerat UBUNTU 7.04 på min "gamla" Fujitsu/Siemensdator Scaleo PIII, 256 Mb RAM. Det hela fungerar utmärkt - jag har fått god hjälp från Tobias Hagbergs bok "Upptäck Ubuntu" Linux - men i kapitlet som handlar om att titta på DVD-filmer skall man bl.a. installera VLC -mediaspelare och det gick också bra. Spelaren funkade i 2 timmar sen startade den inte. Försökte avinstallera med Synaptic och göra en reinstall. Hjälpte icke!! Så nu står jag där utan att kunna se
mina DVD-filmer. (OK jag kan se dem på denna dator om jag kör VLC i Windows ME, men jag hade liksom tänkt lämna Microsofts produkter och köra här i LINUX)
???
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

SV: Mediaspelaren VLC

Inlägg av TForsman »

kika här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topi ... #msg172242

kanske har fått samma problem?
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Prova starta i terminalen genom att bara skriva "vlc" och kolla sedan vad det står.

Ett alternativ är ju att installera mplayer..
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Ron
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Ron »

Tack för hjälpen. Genom att "grundligt" rensa filer med hjälp av Synaptic och göra en ny installation av VLC fungerar det för närvarande. Däremot har ett annat program börjat strejka, nämligen Home User Backup. Kanske får jag avinstallera och installera på nytt???
>:(
mvh
revoltism
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av revoltism »

Har tyvärr aldrig kört det så kan inte hjälpa där.. men det är ju ett förslag =)
|- Grafikkort: ATI Radeon X1950 Pro - Moderkort: Asus P5W DH Deluxe - Skärm: LG L225W - Tangentbord: Logitech DiNovo Edge - Mus: Logithech MX Revolution -|
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"