Hej!
Jag behöver kunna ansluta via VPN då jag är uppkopplad via GPRS.
Mitt problem finns mycket väl beskrivet redan i ett annat forum:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=573284
Jag misstänker att det kanske skulle gå att loopa eth0 till ppp0 eller något åt det hållet?
Nog måste det väl finnas fler än jag i världen som har detta behov, så hur löser man problemet???
VPN från GPRS
SV: VPN från GPRS
Min rekommendation till dig är att skaffa dig ett lite bättre applikation för PPP.
PPP-applikationen (AFAIK) behöver inte bry sig det minsta om hur saker och ting skickas. ppp0 och eth0 ser därför exakt likadan ut i applikationens ögon.
PPP-applikationen (AFAIK) behöver inte bry sig det minsta om hur saker och ting skickas. ppp0 och eth0 ser därför exakt likadan ut i applikationens ögon.
Nu vet jag inte hur du har tänkt att använda ditt GPRS men jag har kört Cisco VPN-klient i Windows en del med GPRS/EDGE och det blir på tok för långsamt för att göra något annat än att dra iväg ett litet mail.
Kanske fungerar det med någon M2M-lösning men att surfa/jobba blir helt omöjligt då det är långsamt redan från början och så lägger man på ytterliggare overhead i form av kryptering.
3G hade jag rekommenderat och den vanliga Huawei E220 USB-modemet fungerar mycket bra till bland annat Ubuntu 7.10
Kanske fungerar det med någon M2M-lösning men att surfa/jobba blir helt omöjligt då det är långsamt redan från början och så lägger man på ytterliggare overhead i form av kryptering.
3G hade jag rekommenderat och den vanliga Huawei E220 USB-modemet fungerar mycket bra till bland annat Ubuntu 7.10
Visst... Har du något förslag på en sådan bättre applikation?Zhaozhou skrev: Min rekommendation till dig är att skaffa dig ett lite bättre applikation för PPP.