Installera rTorrent :S

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

SV: Installera rTorrent :S

Inlägg av farmfield »

Ktorrent är annars ett väldigt trevligt program.  :)
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Någon särskild anledning till att du vill ha allra senaste från SVN?

Annars är det nästan lättare/trevligare att tanka hem de tarbollar (.tar.gz) som finns publiserade. Bortsett från att du då får en version som är hyfsat testad och stabil så finns det redan ett configure-skript genererat.

Vill du ändå köra med trunk-versionen så föreslår jag att du installerar paketet libtool, så torde problemet med autogen.sh lösa sig.

Förövrigt så finns det inget behov av att använda sig av sudo-rättigheter förrän du kommer till steget make install
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

För att installera alla dependenies kan du köra "apt-get build-dep rtorrent"
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Emil.s skrev: För att installera alla dependenies kan du köra "apt-get build-dep rtorrent"
Rent generellt sett en väldigt smidig metod, om än inte helt optimal här.

Bortsett ifrån att den inte tillhandahåller libtool, etc (då deb-paket i regel är baserade på ovan nämnda tarbollar) så ger build-dep rtorrent en version av libtorrent som är markant gammal i jämförelse med det man precis plockat ut ur SVN-trunk.  Rent generellt är det att föredra att köra versioner av libtorrent och rtorrent som är i synk.  Att däremot köra build-dep för libtorrent ska dock inte vara några problem.

Personligen brukar jag dock mest använda build-dep lite som en vägledning för vilka paket jag själv sen ska välja att dra in. Ibland är deb-paketen byggda lite annorlunda och kan kräva några fler dependencies än vad som behövs när man själv kompilerar.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"