Sansdisk E 270

Användarvisningsbild
petereklof
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Sansdisk E 270

Inlägg av petereklof »

Hej alla Ubuntuanvändare!

Har en Sandisk E270 och lite problem, kan inte se allt jag lägger in på den. Oavsett om jag lägger in låtar via filbläddraren eller via Banshee, som för övrigt verkar vara ett mycket bra program. Jag kan se låtarna på datorn när Sandisken är kopplad till dito, men inte i själva MP3-spelaren i sig. Om någon har tips och ideér blir jag oerhört tacksam.

Peter
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: Sansdisk E 270

Inlägg av mcNisse »

Det ser ut som du ska uppgradera firmware innan du får det att fungera.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=304078
http://www.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1449
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho

Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Användarvisningsbild
petereklof
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Kontakt:

Inlägg av petereklof »

Tack för tipset, men undrar ytterliggare en sak, Jag såg att de filer jag extraherat i Banshee var FLAC. Kan det vara anledningen till att jag inte ser de i min MP3 spelare. Sen undrar jag om det är någon som vet hur man uppdaterar firmware och vart jag får tag i rätt firmware, länken du hänvisade till såg ut att var till sandisk E 200. Kan det vara samma till min E270? pch tillsist. om jag uppdaterar min Sandisk försvinner det jag nu har inlagt på den?

Peter
siipan
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av siipan »

Hej Peter!

Alla Sandisk spelare i E200 serien har samma firmware, det är bara minnet som skiljer (och möjligtvis radiofunktion).
Hur du uppdaterar spelare kommer jag dessvärre inte ihåg. När du uppdaterar MP4:an så kan det hända att den formateras, jag är ganska osäker på den frågan.
Men jag hoppas att jag har hjälpt dig något i alla fall!

//Siipan
Alla skyller på sitt dåliga minne, men ingen skyller på sitt dåliga förnuft..
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"