Dagen efter så snackar vi, han ha redan fixat restricted manager (ati), svenskt språkstöd och han slänger ut screenlets på skrivbordet nu

Vissa användare tar lätt åt sig nya grejjer

Tror vi har en ny Ubuntuist bland oss!
För mig fungerade det av sig självt första gången jag försökte. Radeon 9800 Pro. Och jag är definitivt ingen gud (eller gudinna)Slobban skrev:
Okej, han har alltså fått igång Compizeffekter med ett ATi-kort första gången han använder Ubuntu? Är han någon sorts gud?
Efter ett par rejäla gammeldansk och några øl så förstår man tom vissa räkneord.Turbo skrev: Nej, danske er ikke noget problem!![]()
Turbo skrev: Nej, danske er ikke noget problem!![]()
Grön Göling skrev: Danska är inte alls särskilt svårt. Jag talar det själv, så jag vet.![]()
Håller helt med, danska är inga problem, men det måste vara något fel på mig som inte förstår norska nästan alls!vulfgar skrev: Efter ett par rejäla gammeldansk och några øl så förstår man tom vissa räkneord.![]()
Men det följer väl lixom med? Mer eller mindre automatiskt?Eric Tranehag, inAbsurdum skrev: Håller helt med, danska är inga problem, men det måste vara något fel på mig som inte förstår norska nästan alls!![]()
Haha, den var braUlsak skrev: Att lära sig linux är lite grann som att förstå danska. Har man rätt inställning går det bra.
Jag bodde och jobbade några år av min förspillda ungdom i Köpenhamn. Därav följer.....Mjukost skrev: Ni menar att ni förstår danskarna? Och ni är inte skåningar?
Måste vara något som är fel... Knappt så jag förstår danskarna (och jag kan se Köpenhamn från min lägenhet).
Visst kan man förstå mycket som dem säger men det är väldigt mycket som man får gissa sig till.
Skriven danska har jag däremot inget problem att förstå. Ser/hör inte så mycket norska här nere så svårt att bilda sig en uppfattning om hur svårt/lätt det är.
Ulsak skrev: Att lära sig linux är lite grann som att förstå danska. Har man rätt inställning går det bra.