och som även gå från tag till filnamn.
Någon som vet ett bra sådant?
Grafiskt program för att masseditera MP3-taggar? [LÖST]
Grafiskt program för att masseditera MP3-taggar? [LÖST]
Senast redigerad av 1 TicToc, redigerad totalt 19 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Grafiskt program för att masseditera MP3-taggar?
EasyTAG, finns i förråden.
Jag är dj och är beroende av att ha rätt och fina taggar när jag spelar. Innan livet med Ubuntu körde jag Mp3TAG, men efter bytet så har jag inte hittat någon värdig utmanare till mp3tag.
Jag körde easytag ett par gånger men fick inte det att fungera som jag ville
Testa Wine med Mp3tag så kommer du bli nöjd
Jag körde easytag ett par gånger men fick inte det att fungera som jag ville

Testa Wine med Mp3tag så kommer du bli nöjd

Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
Bra tips båda två.
EasyTag var snyggt men klarade inte multeditering av T.ex. album-namn och det var bökigt att förstå sig på. Hade nån funktion som hette scanner som man måste använda då man skulle gå från filnamn till tag eller tvärtom.
Mp3tag genom wine var fult men mycket lätt att förstå sig på. Fick jobbet gjort på några sekunder.
EasyTag var snyggt men klarade inte multeditering av T.ex. album-namn och det var bökigt att förstå sig på. Hade nån funktion som hette scanner som man måste använda då man skulle gå från filnamn till tag eller tvärtom.
Mp3tag genom wine var fult men mycket lätt att förstå sig på. Fick jobbet gjort på några sekunder.
Senast redigerad av 1 whiskas71, redigerad totalt 19 gånger.
Det är bara att klicka på den lilla rutan till höger om albumnamn så taggas alla markerade låtar lika.whiskas71 skrev: EasyTag var snyggt men klarade inte multeditering av T.ex. album-namn...
Tack! Det funkade. Det räcker för mig och mina behov så jag väljer nog att köra på EasyTag. När man väl vant sig hur scanner-funktionen beter sig så är det snyggheten i GUIet som får bestämma.TicToc skrev: Det är bara att klicka på den lilla rutan till höger om albumnamn så taggas alla markerade låtar lika.