..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Vill ni ha en bild till? På en annan "maträtt"? Skrivet kl 10,13
EDIT kl 19,23 Hörrni! FEGISAR!
Senast redigerad av 1 Grön Göling, redigerad totalt 19 gånger.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Det finns folk, som äter levande morötter.
Försökte en gång med vetegroddar. De är så små och söta.
Dessutom sinnrikt konstruerade liksom livet självt.
Deras målsättning är att hitta god jord och bli 30 st till.
Tänk att från ett korn blir det 30 nya.
När man tuggar groddarna känner man riktigt hur de ylar och
ropar till sina kamrater. Tänk att det finns så grymma människor.
Tror de heter veganer och vegetarianer.
Den där vegetarian sojan är genmanipulerad. Den tål Round-Up.
Vet inte om människor tål det lika bra.
Senast redigerad av 1 christer, redigerad totalt 2 gånger.
Greenpeace states that "the acute toxicity of glyphosate is very low", but note that, as mentioned above, other added chemicals (particularly surfactants, e.g. polyoxy-ethyleneamine, POEA) can be more toxic than glyphosate itself.
christer skrev:
Det finns folk, som äter morötter levande.
Försökte en gång med vetegroddar. De är så små och söta.
Dessutom sinnrikt konstruerade liksom livet självt.
Deras målsättning är att hitta god jord och bli 30st till.
Tänk att från ett korn blir det 30 nya.
När man tuggar groddarna känner man riktigt hur de ylar och
ropar till sina kamrater. Tänk att det finns så grymma människor.
Tror de heter veganer och vegetarianer.
Den där sojan är genmanipulerad. Den tål Round-Up.
Vet inte om människor tål det lika bra.
Man kanske skulle bli vegetarian.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
to wonder skrev:
ser ut som de har blivit mer vakuum förpackat bland diskarna, men ! hur gör de då med överflödet, har inte kollat runt som synes innan den meningen.
Vakuumpaketerad mat brukar ha en väldigt lång livslängd innan den blir dålig.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Torkade hårda ärter lägger man i blöt ett dygn innan de kokas. Vattnet byts några gånger.
De kokas en timme tillsammans med benigt magert kött av något slag. I slutet av kokningen häller man i morötter och potatis skalad och skuren i bitar 1 - 2 cm stora.
Soppan kryddas med kryddpeppar lök och en nypa salt. Omröres och övervakas hela tiden för att inte brännas i botten på kastrullen. Rosepeppar kryddar man med senare vid serveringen. Knäckebröd med omegafetter och kanske en ost på hör också till. Kaffe på.
Denna soppa kan frysas i portioner och tinas när man vill ha snabbmat senare.
Soppan saknar det vita fettet. Den kan ätas i mängder utan att det blir någon fisfia.
Det är kanske potatisen och morötterna, som gör den mindre gasbildande. Tar man soppan till jobbet hålls den fryst hela dagen i rumstemperatur. Den tinar upp väldigt långsamt, men på 5 min i mikron. En mycket arbetskrävande rätt i förhållande till risgrynsgröten, som behövde endast 3 min.