..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
vulfgar skrev:
Jag har bara ätit aborre en enda gång. Det var på enöverlevnadskurs, aborren kokades utan salt, med bara lite enris instoppat där inälvorna varit. Eftersom det var mörkt och enda ljuset kom från elden så gick det inte att rensa ordentligt så vi satt och slet i fisken med tänderna och spottade fjäll och ben. Det smakade gudomligt gott, sannolikt beroende på att vi var totalt utsvultna efter att ha livnärt oss en hel dag på bara lite bär och lite råa svampar samtidigt som vi gått några mil.
Tacka vet jag stekt strömming med potatismos och lingon. Det är grejer.
Och den strömmingen som mot förmodan blir över lägger man in och tar på knäckemackan en natt man inte kan sova, mer än syndigt gott.
Nej nu !
Det skall vara 2 -3 hela, runda, fina, äggstora, varma, kokta potatisar.
Grön färsk eller frusen dill ovanpå. Kanske också en mager ostskiva.
Kryddsill, några bitar av den sorten ger den härliga smaken.
En färgsättning behövs också det är riven morot, gröna hackade gurkor
lingonsylt eller rödbeta ger rödfärgen. En bit knäckebröd och ett glas mjölk till och kaffe på.
Det här är verkligen gott och oförstörd mat.
Fettblandar TV-Tina skulle använda mixer och framställa en kryddig sås av
fisk, rödbeta, dill, morot gurka och lingonsylt. Hon skulle få fram en smak, som är en omöjlig gåta att lösa.
En smak, som egentligen inte finns. Det är fråga om mixad oljad och förstörd mat.
Potatisen skulle hon också naturligtvis mixa och blanda massor med fett i. Det blir
mos eller potatiskräm. Färdigtuggad mat för tandlösa. Tandlöst som Windows.
Idag lagade jag till Alaska Pollockfiléer
Gör en rejält tjock champinjonstuvning. Ska vara som klister.
Smörj en form och hacka lök eller purjolök och lägg i botten.
Lägg filéerna ovanpå och bre sen ut champinjonstuvningen. Sen lägger man skivade tomater som ett täcke över och till sist ost över det hela och in i ugnen.
Smarrigt värre
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Tomaten och osten är bäst och smakligast som levande föda.
Den skivas och placeras allra sist på tallriken.
Kokt, bränd, stekt tomat smakar inte så gott.
Död ost mister också den ädla smaken. Den blir bara lång seg och kladdig i ugn.
christer skrev:
Tomaten och osten är bäst och smakligast som levande föda.
Den skivas och placeras allra sist på tallriken.
Kokt, bränd, stekt tomat smakar inte så gott.
Död ost mister också den ädla smaken. Den blir bara lång seg och kladdig i ugn.
Tacka vet jag Crock Monsieur.
Ta en valfri vit brödskiva och bred lite smör. Lägg sedan på skinka och bred lite dijonsenap (inte något socker i). Ta sen och skiva en tomat och lägg på och till sist några ost skivor och in i ugnen
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
christer skrev:
Ein Bönschen ein Tönschen säger tysken och menar
en liten böna ger en liten fis. Med regula de tri kan man räkna ut vad
en hel tallrik innebär.
När jag var kock på en golfkrog var chefen inte helt förtjust i bönor. Utslagen kunde bli lite för spännande trodde han. men det sket spelarna i. Magens seger över fåfäng prydhet.