Hej
Har kört rtorrent ett tag nu, men konstaterade att jag började få ont om plats på min ubuntu disk.
Flyttade därför min download katalog till en ntfs disk. Verkar fungera bra såtillvida att rtorrent kan hitta filerna och hashar dom.
Men om jag försöker dra hem en ny torrent så verkar det som att rtorrent inte kan skriva till den disken.
Jag kan skriva till den i övrigt mha 3g-ntfs.
Detta är det felmeddelande jag får:
Storage error: [File chunk write error: No such device.]
Någon som vet något om detta?
Tack på förhand,
BB
rtorrent problem med skriva till ntfs
- DeepThought
SV: rtorrent problem med skriva till ntfs
Har ingen lösning, eller något sådant, men jag har märkt att just vid torrent-användning så kan det uppstå en del problem med NTFS.. hm. Gör så att du flyttar över det som ligger på din Ubuntu-disk till NTFS-disken och fortsätt ladda ner till Ubuntu-disken?
Eller hämta hem och kör gparted för att ändra storleken på NTFS-disken, och ta platsen åt Ubuntu-disken(arna)?
Eller hämta hem och kör gparted för att ändra storleken på NTFS-disken, och ta platsen åt Ubuntu-disken(arna)?
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
- buntubuntu
Har snokat runt lite... Verkar som att det är problem att öka storleken på filer på ntfs diskar. Kan ju ha något med det att göra. Rtorrent allokerar dock totala storleken så jag trodde inte det skulle påverka, men jag vet ju inte exakt hur det fungerar.
Någon som kör någon annan torrent klient direkt mot en ntfs disk? Problem? Fungerar?
Någon som kör någon annan torrent klient direkt mot en ntfs disk? Problem? Fungerar?
Senast redigerad av 1 buntubuntu, redigerad totalt 24 gånger.
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Hejsan, jag har hört att rtorrent inte fungerar direkt till NTFS-diskar. Dock har jag använt ktorrent direkt till min NTFS-disk och det har faktiskt fungerat. prova med det.
MVH L
MVH L
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Jag har exakt samma problem, rtorrent hashar filerna och kan ladda upp dom, men det går inte att ladda ner filer till min externa ntfs-3g..någon som vet?
det du inte klarar av i detta liv, lämnar du till nästa
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se