Många gånger när man går till välkända butiker. Man förklarar att man kör Linux. Man blir nästan medsamma negativt bemött. Man säger jag vill köpa ”hårdvara” till en Ubuntu. De kan vi inte? Men ni säljer data delar. Svar vi kan inte ge några garantier att de vi säljer funkar i en Linux dator. Men de finns hemsidor som visar vad som funkar i Linux. Svar: Vi bryr oss inte om vad Kalle på något forum skriver. Men jag talar inte om något forum. Jag pratar om offentliga hemsidor från Linux som har guider på hårdvara. Inget svar. Vänder ryggen till.
M.v.h
Klurig
Köpa hårdvara till Ubuntu.
Köpa hårdvara till Ubuntu.
Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
SV: Köpa hårdvara till Ubuntu.
Men det är väl iof inte jättesvårt att lösa? Skulle inte forumet/föreningen kunna skapa en hårdvaruwiki på svenska just inriktad på att ge information till komponentförsäljarna och sedan maila/snailmaila info om denna sida ut till dom största återförsäljarna, för då visste ju dom var dom skulle kunna kontrollera ev. kompatibilitet... 
Sen kan man ju köpa grejer hos i Linuxbutikerna men det är ju tyvärr så att jag (Ubox) och Gunne (GSS) m.fl. mindre butiker inte kan matcha dom lägre priserna som Dustin, Inet m.fl. större återförsäljare har tyvärr...

Sen kan man ju köpa grejer hos i Linuxbutikerna men det är ju tyvärr så att jag (Ubox) och Gunne (GSS) m.fl. mindre butiker inte kan matcha dom lägre priserna som Dustin, Inet m.fl. större återförsäljare har tyvärr...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Jag tycker också att detta är ett problem. Har själv planer på att köpa en ny dator om någon månad och då vill man ju att den ska fungera så bra som möjligt med Ubuntu.
Men går det inte att skapa en tråd här i forumet om just hårdvara och hur den gungerar med Ubuntu? Eller det kanske finns en sådan redan bara att jag inte hunnit hitta den än.
Men går det inte att skapa en tråd här i forumet om just hårdvara och hur den gungerar med Ubuntu? Eller det kanske finns en sådan redan bara att jag inte hunnit hitta den än.

- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kolla tavlan Hårdvaruregistret - HVR, där kan du kanske hitta vad du behöver? Det är i alla fall tänkt att ha den funktionen.
Den finns under Hårdvara -> Hårdvaruregistret HVR
Den finns under Hårdvara -> Hårdvaruregistret HVR
Registrera dig på våra lokala epostlistor