Lägga till mp3stöd utan nätverkskort?

AMOKE

Lägga till mp3stöd utan nätverkskort?

Inlägg av AMOKE »

Hittade en gammal laptop som jag tänkte installera ubuntu på, då den bara har 233mhz och 160Mb minne och saknar nätverkskort, la jag in xubuntu och installerade via alternate cd. Allting fungerar klockrent, då tanken bara var att ha datorn som en skrivarburk. Tills... Jag försökte lägga till stöd för mp3'or genom att ladda ner paketet 'ubuntu-restricted-formats' (har för mig att den hette något sådant, har den på min stationära dator och det fungerar ju...)laddade över paketet på en USBsticka och tankade över till laptopen och installerade. Därefter startade jag Totem, och den gnäller fortfarande på att "Audio codec 'MPEG 1 Layer 3 CBR' is not handled... You might need to install additional plugins...". Testade installera mpg123 och spela mp3'an i terminalen, och det gick ju bra, men vill gärna ha ett program med interface :-\

Efter en del luskande på nätet kom jag fram till att totem behöver "libxine-ffmpg", okej - bara att tanka över och installera då tänkte jag. MEEERP FEL! det visade sig att det paketet är beroende av ytterliggare paket som i sin tur är beroende av andra paket. Förståss.

Finns det något smidigt sätt att lösa det här på? Alltså, utan att behöva konvertera alla mp3'or till ogg eller att manuellt trycka på varje paket som måste ner.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Lägga till mp3stöd utan nätverkskort?

Inlägg av Hund »

APTonCD kanske kan vara något?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
AMOKE

SV: Lägga till mp3stöd utan nätverkskort?

Inlägg av AMOKE »

Låter helt klart som ett steg i rätt riktning, men dent ar inte med alla beroenden? Fick ett arkiv på 1.5Mb som bara innehöll libxine-ffmpeg.  :o
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"