Hej
Jag har installerat desktop Ubuntu, därefter har jag lagt på Kubuntu men vill
förstås använda mig av Desktop Ubuntu. Kan man växla skal? Det kan man
säkert men hur gör man.
Ett gott råd skulle sitta fint!
/loben
Desktop Ubuntu och Kubuntu hur gör man för att????
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Desktop Ubuntu och Kubuntu hur gör man för att????
Skal växlar man i terminalen, du har ash,dash,bash,csh,tcsh,osv...
Men jag fattar vad du menar.
Både under kdm och gdm kan man välja vilken typ av session man vill använda när man loggar in. I både kde och gnome kan man man starta en ny session. Under kubuntu är jag säker på att det går att starta flera sessioner som samma användare.
Så ja det går att valja vilken miljö du vill logga in i. På en engelsspråkig variant heter det "Session type", sessions typ kanske kan vara det du letar efter. Klicka runt på inloggningsidan så kommer du hitta det du söker.

Både under kdm och gdm kan man välja vilken typ av session man vill använda när man loggar in. I både kde och gnome kan man man starta en ny session. Under kubuntu är jag säker på att det går att starta flera sessioner som samma användare.
Så ja det går att valja vilken miljö du vill logga in i. På en engelsspråkig variant heter det "Session type", sessions typ kanske kan vara det du letar efter. Klicka runt på inloggningsidan så kommer du hitta det du söker.
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Hej
Tack för svaret jag får kolla runt lite på inloggningssidan.
Tack och tack
Tack för svaret jag får kolla runt lite på inloggningssidan.
Tack och tack
Alternativ i nedre vänstra hörnet > Välj session > Välj det "tema" du vill använda (alltså gnome eller kde)
Lär mig - och jag ska glömma.
Visa mig - och jag ska komma ihåg.
Gör mig delaktig - och jag ska förstå.
Ta ett steg tillbaka - och jag ska handla
Visa mig - och jag ska komma ihåg.
Gör mig delaktig - och jag ska förstå.
Ta ett steg tillbaka - och jag ska handla