..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Johanna skrev:
Köpt klösträd på tyska E-bay, ca 1/3 av priserna, inklusive frakt, mot vad de kostar i djuraffärerna här i Sverige
OJ! Törs man fråga vad ett sån't kostar?
Vårt klösträd är högt älskat av våra katter, men det håller på att ta slut lixom......
Fick det för €60 + frakt på €69,90, så totalt landade det på ca 1250 kr. Storleken på bottenplattan är 50 x 195 cm, total bredd är ca 2 meter, och den där högsta delen spänner man fast mot taket, är ställbar mellan 2,30 m och 2,60 m.
Ska man ha saker i den prisklassen från djuraffärerna här i landet får man ungefär så här stora träd:
"58 x 85 cm med en höjd på 107 cm"
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 15 gånger.
cattan skrev:
FUSK!
Bild 2 är inte en vuxen katt och därför nästan omöjligt att avgöra rasen.
Men tusan så söt.
Så liten är den inte, och den som kan katter har inga problem att säga vad det är för ras, dessutom har kanske inte just den individen så lång päls. Och så varierar ofta pälslängden med årstiden Någon korthårig katt är det inte, det syns tydligt.
Här är en Norsk Skogkatt som är 1,5 år gammal på bilden, i sommarpäls
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 16 gånger.
Supreme skrev:
Haha, hittade det här. Det är sjukt. http://www.kittywigs.com/wigindex.html Undrar om katter verkligen uppskattar mer hår än vad de redan har.
Är HERREJISSES en adekvat reaktion?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Peruker/hårförlängning till katter?
Känns ungefär lika bra som att köpa tshirts etc till sin lilla hund. Om inte värre då katterna får ännu mer "hår" att hålla rent.
Lär mig - och jag ska glömma.
Visa mig - och jag ska komma ihåg.
Gör mig delaktig - och jag ska förstå.
Ta ett steg tillbaka - och jag ska handla
En tshirt till en hund kan ju ha en funktion. Vissa väldigt korthåriga hundar kan frysa när det är ruggigt väder och sådana med lång päls kan bli våta och smustsiga, men kattperuker? Sanslöst!
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Mjukost skrev:
Ett täcke kan jag svälja, men en t-shirt låter är ju absurt. Bättre än inget på nakenhundar och liknande dock.
I fuskpäls kanske?
Leopardmönstrat?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
vulfgar skrev:
En tshirt till en hund kan ju ha en funktion. Vissa väldigt korthåriga hundar kan frysa när det är ruggigt väder och sådana med lång päls kan bli våta och smustsiga, men kattperuker? Sanslöst!
Kan man kärna pengar på det så ska du gedigf*n på att nån gör det människor... suck
I veckan flyttar det in en till tisse Vi ska bli jourhem åt en liten hona på "minst 6 månader", enligt vår kontaktperson på katthemmet, jourhem innebär att vi har katten här och står för mat och sand medan katthemmet står för veterinärkostnader och liknande, sedan när hon fått äta upp sig lite och blivit mer tam kan hon adopteras bort och då är det bara att vänta på att rätt person fastnar för henne.
Lilla tösen "bor" för tillfället utomhus i Länsmansgården på Hisingen, men folk är tydligen rätt elaka mot katter där uppe så hon behöver få komma in i tryggheten och värmen så fort som möjligt. Infångningsförsöken börjar på måndag morgon vid den tiden hon normalt blir matad av någon av de snälla människorna som också finns där, och sedan blir det en dag hos farbror eller tant doktorn med vaccinering, kastrering, ID-märkning och ohyrebekämpning innan hon landar här. Så kommer hon få bo i sovrummet första veckan för att inte riskera bli smittad med något från våra katter innan vaccinet har börjat verka, eller smittar våra med ohyra. Och så tycker hon förhoppningsvis att jag och sambon inte är helt livsfarliga när vi sover
Sådär, nu är dagens shoppingrunda klar: kattlåda, matskål, vattenskål, underlägg så golvet inte blir smutsigt, banankartong så lillan har något tryggt ställe att krypa in Och inte hade djuraffären någon påse i rätt storlek heller, var sådär lagom rolig att bära runt en stor kattlåda under armen...
Senast redigerad av 1 Johanna, redigerad totalt 27 gånger.
Hmmm................. Visst är det så att katter måste backa ner från ett högt träd. Klorna är ju böjda bakåt och funkar inte om katten går nedåt med huvudet först.
Är det därför katter kan bli sittande i träden så länge?
Ofta då katter ska få hjälp från ett träd de suttit i länge så hoppar de precis då man når fram. De blir väl rädda. Jag såg en katt som "flög". Den skrevade med benen och åkte på grenarna från ett högt träd. Den kom ner rättvänd och försvann som en oljad blixt. Satt väl 10-15 meter upp. Efter 3 dagar kom den fram och var precis som vanligt.
Jag tror att katter klättrar upp för ett kalt träd utan grenar, då de blir skrämda.
Sedan sitter de där uppe och skrämmer upp sig själva över att det är så högt.
-Mjauu, här vågar jag aldrig klättra ner igen.
Jag hade en katt, min högt älskade Pysen, som tyckte det var jätteroligt att jaga upp andra (han)katter i höga träd och sen ligga på de nedersta grenarna och terra dem så att de inte kom ned förrän han själv blev hungrig och kom in för att äta.
Och då pratar vi höga träd!!
Han var förresten mördande smart, men inte så smart att han lärde sig portkoden, även om han försökte ta sig in i porten via att trycka på knapparna.
En katt, som kan sitta som en riktig hund. Sitter även spontant
då den tigger något gott. Gutsy heter den och se vilken svansföring.
Mamman var slät bondkatt. Grannens katt var en norsk skogskatt.