crossover gratis?
-
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
crossover gratis?
är crossover gratis att använda?
har testat wine lite men har inte alltid fått igång program & spel i det. försökte sist med oblivion & lyckades inte att starta spelet. sen har jag försökt att installera photoshop elements 5 & det gick inget vidare. på hemsidan så verkade det som det var en del problem med just elements.
ska gå på en bildbehandlings kurs som använder just elements 5 så därför tänkte jag använda det just nu. annars å brukar jag försöka att använda gimp istället.
är det någon som har något tips om hur man kan få oblivion & elements att fungera så är jag tacksam
har testat wine lite men har inte alltid fått igång program & spel i det. försökte sist med oblivion & lyckades inte att starta spelet. sen har jag försökt att installera photoshop elements 5 & det gick inget vidare. på hemsidan så verkade det som det var en del problem med just elements.
ska gå på en bildbehandlings kurs som använder just elements 5 så därför tänkte jag använda det just nu. annars å brukar jag försöka att använda gimp istället.
är det någon som har något tips om hur man kan få oblivion & elements att fungera så är jag tacksam
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
SV: crossover gratis?
Som du ser här: http://www.codeweavers.com/products/cxoffice/ kostar standardversionen $39,95 och pro-versionen $69,95danielbeck84 skrev: är crossover gratis att använda?
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
-
okej kunde tänka mig att det kostade pengar. blev bara lite fundersam att dom två låg med i pakethanteraren synaptic & i automatix 2 bara. det var därför jag började att fundera om dom var gratis att använda.
men nu när jag kollade i automatix så står det try verison som man kan testa i 30 dagar bara
men nu när jag kollade i automatix så står det try verison som man kan testa i 30 dagar bara
Senast redigerad av 1 danielbeck84, redigerad totalt 10 gånger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
tack för tipset ska läsa det mer när jag kommer hem igen lite bättre läste bara lite i början.
-
det var intressant läsning det & man tog bort det så man inte råkar ut för något konstligt så.
i vilken del av forumet bör man fråga om hur man får igång oblivion i linux hade vart kul om man fick det att fungera & gärna photoshop elements 5 också men har ingen större tro till elements när det verkade dyrster på wines hemsida.
i vilken del av forumet bör man fråga om hur man får igång oblivion i linux hade vart kul om man fick det att fungera & gärna photoshop elements 5 också men har ingen större tro till elements när det verkade dyrster på wines hemsida.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
danielbeck84 skrev: det var intressant läsning det & man tog bort det så man inte råkar ut för något konstligt så.
Antar att det är Elder Scrolls 4 a.k.a Oblivion du menar? http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=3150. Det är Gold rated, och bör fungera problemfritt i princip och köra det från Wine.
Har dock inte testat själv men jag ska ta mig en titt på det vid tillfälle

Här har du hela länken till Wines program-databas med testade program från slagfältet vilka som funkar o inte:
http://appdb.winehq.org/
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Anledningen att crossover finns i förråden och i automatix är att det finns en testversion som funkar i 30 dagar.
Jag har kört photoshop elements i Ubuntu. Först fick jag installera Internet Explorer, eftersom photoshop elements är beroende av IE. Däremot minns jag inte säkert om jag körde Elements i Wine eller Crossover. Du kan ju testa med Wine.danielbeck84 skrev: det var intressant läsning det & man tog bort det så man inte råkar ut för något konstligt så.

Har aldrig testat Photoshop Elements i wine, men jag fick igång Photoshop 7 utan problem iallafall. Kul att Oblivion funkar i Wine! Ska ta mig en titt på det.
Boldly going nowhere
-
har ganska svårt att förstå engelska & undrar om det finns någon bra guid på svenska som förklara lite hur man ställer in wine. kanske någon så när så att nåra program fungerar uplever att det är en hel del program som jag har testat som finns med där på wine sida inte fungerar helt för mig. eller är det så att man får ställa in wine få elements när man ska använda det programet & sen när man ska använda obliveon så får man ställa om hela wine? eller är det så om man har stält in wine på dom två så behöver man inte ändra sedan när man ska använda det andra programet
har inte riktigt förståt hur wine fungerar så.
har hålt på med linux i snart 2 år & har fortfarande en massa lukor som jag lära mig i linux för att kunna använda det utan problem.
har inte riktigt förståt hur wine fungerar så.
har hålt på med linux i snart 2 år & har fortfarande en massa lukor som jag lära mig i linux för att kunna använda det utan problem.
-
funderar på vad det gör för skilnad om man instalerar wine & wine-dev i pakethanteraren synaptic?
wine-dev är det något som han behöver ha med inär man installerar wine eller är det mer om man vill använda det för att programera om winer & göra nya verisoner av det eller?
wine-dev är det något som han behöver ha med inär man installerar wine eller är det mer om man vill använda det för att programera om winer & göra nya verisoner av det eller?