För några dagar sedan frågade jag här på forumet vilket var det mest lämpliga språket att börja lära sig, bestämde mig då för java, (tack för hjälpen föresten) och började klura på något roligt, lättsamt främst! projekt man kunde börja knappa på, för menar bästa träningen är ju att slänga sig ut i djungeln men insåg snabbt med mina knappt 2 dagars programmering att det inte var tillräckligt på långa vägar till att följfölja projektet som jag hade tänkt, konstigt nog,

så istället för att mata mig själv till lejonen tänkte jag dela med mig av idéen istället.
en synonym databas (förmodligen lättare för er som vet vad motsvarigheten för windows program som finns på ubuntu)
till "lägg till/ta bort program...". I "visa" menyn lägga till en synonym sökbas för nya ubuntuister, som inte riktigt har koll på vad programmens motsvarighet heter på ubuntu och kan således vara en förträfflighet att ha som extra hjälp och slipper främst av allt söka ihjäll sig på google för att hitta varje motsvarighet.
exempel;
*ah tusan hittar inte den där internet "e" saken någonstans! dessa småungar och deras nymoderheter först var det internet och nu var det det här! när ska det ta slut* då han plötsligt skymte "lägg till/ ta bort program" menyn, och tänkte, *äh det kan väll inte skada att leta om dem har det här inne* och skrev försiktigt in "internet explorer" i sökfältet och får lite vackert upp firefox och opera som förslag och nedan varje igång skymta han en ypperlig förklaring varför han borde ladda ner dem istället för ie. han bestämde sig slutligen för firefox och efter månader av surfning grymtade han *dessa ungar och deras nymodigheter kanske inte är så dumma iaf* och han levde lycklig i alla sina dagar som en glad ubuntuist, till den där dystra måndagen en vecka senare men det är en annan historia.
tycks? vet att det kanske mer är en utveckling på ett redan utvecklat program men antar att det ramlar under det här kategorin?
om någon bestämer sig för att utveckla den här idéen som inte borde ta så hemskt lång tid kanske ni är sugen att posta källkoden till mig, för personligen hade jag inte anning hur man injektiserar ny kod i gammalt projekt utan att paja hela skiten, om det ens går med java?