Hej, ny på Ubuntu. Tänkte dra en backup på mitt Home nu när jag var klar med installationen och att överföra allt från min Windowsburk. För att göra det tyckte Home User Backup lät perfekt. Tyvärr tycker jag det är vädligt långsamt, tog ca 3 timmar och skappa backupen, bränningen till DVD gick snabbt men nu har den stått i fem timmar och verifierat backupen. Är detta normalt?
Mitt Home är på 16GB, och jag kör en Intel 1,6GHz dual-core.
Har inte provat med .tar eller r-sync då jag vill skriva ut backupen på dvd-skivor (och sen är inte mina kunskaper om dessa program så stor häller).
Någon som har erfarenhet av Home User Backup?
Långsamt Home User Backup?
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Långsamt Home User Backup?
Välkommen till Ubuntu, Haglén!
Har inte använt HUB, men en verifiering på 3 timmar låter inte normalt. När du säger att ditt Home är på 16GB så undrar jag om det är partitionen som är så stor? För har du nyss installerat Ubuntu borde Home inte vara stort alls. Hur stor blev filen på DVD-skivan?
Har inte använt HUB, men en verifiering på 3 timmar låter inte normalt. När du säger att ditt Home är på 16GB så undrar jag om det är partitionen som är så stor? För har du nyss installerat Ubuntu borde Home inte vara stort alls. Hur stor blev filen på DVD-skivan?
SV: Långsamt Home User Backup?
Hej, filen blev 5 dvd skivor stor, dvs borde vara 16-20GB.
Anledningen till att Home är så stort är att jag har mina bilder där (vilket är det som jag framförallt vill ha en backup på) och också en installation av VirtualBox.
Anledningen till att Home är så stort är att jag har mina bilder där (vilket är det som jag framförallt vill ha en backup på) och också en installation av VirtualBox.