hejsan
Jag ar ny med ubuntu/linux, och vil garna lära mer om ubuntu, vilka hemma sidor kan ni rekommendera, till at bliva en bedra ubuntunist.
Jag har läst en del af bossiman på hans blog och her pä forumet, det har värkelegin lärt mig mycket, men der må finnas andre sidor, man kan lära sig ifrån, gärna så man själv kan lava skript
ursäkta mitt svenska
Ubuntu lyst at lära mera
-
Ubuntu lyst at lära mera
Venlig hilsen Jens (Danmark)
Newbie med Zepto 3215
Newbie med Zepto 3215
SV: Ubuntu lyst at lära mera
Är det något specifikt du är intresserad av?
Vi har ju en programmeringstavla och en terminaltavla där mycket scriptande snackas. Tyvärr har jag inte ägnat någon tid åt scriptande själv, jag fick min dator att fungera för musik och Internet och sedan var jag typ nöjd
Vi har ju en programmeringstavla och en terminaltavla där mycket scriptande snackas. Tyvärr har jag inte ägnat någon tid åt scriptande själv, jag fick min dator att fungera för musik och Internet och sedan var jag typ nöjd

-
SV: Ubuntu lyst at lära mera
Jag er också mycket nöjd med att ha min Zepto till att köra, men jag har en gammal toshiha laptop som jag vil have till at köra min väderstation, och uploade email till DMI (SMHI i Danmark) hvert 10 minut , jag har et program(open2300), men det krävar et skript for att köra riktigtupnorth skrev: Är det något specifikt du är intresserad av?
Vi har ju en programmeringstavla och en terminaltavla där mycket scriptande snackas. Tyvärr har jag inte ägnat någon tid åt scriptande själv, jag fick min dator att fungera för musik och Internet och sedan var jag typ nöjd![]()
sen vill jag gärna tillsluta nätverks HD og printer.
Venlig hilsen Jens (Danmark)
Newbie med Zepto 3215
Newbie med Zepto 3215