Hej. Jag upptäckte precis att med finns apps som kan synka mobilen med adressboken i t.ex KDE contackt.
Jag har testat KDE Kandy och Kitchensync som är inbyggt i KDE Kontact. Vad jag förstår så använder dom båda nått som heter Opensync. Men jag hittar ingen information någonstans hur man använder dessa program och vilka telefoner som stöds av Opensync.
Med Kandy så hände det ingenting vad jag än gjorde och i Kontacts så hittar jag ingenting som värkar vara syncronisering förutom en knapp som heter sync, men det händer inget när jag trycker på den.
Någon som vet vad jag gör för fel eller något annat program som fungerar bra?
Måste jag ha drivrutiner från Nokia till min N93 som är designade för Linux?
Kandy & Kitchensync med Nokia n93
SV: Kandy & Kitchensync med Nokia n93
Har du ställt in telefonen för synkronisering?
Min lilla enkla 5300 har hela 3 lägen, kanske du har ett specifikt för detta...
Min lilla enkla 5300 har hela 3 lägen, kanske du har ett specifikt för detta...
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Har testat alla lägen på telefonen. Men det blir ingen skillnad.
Enda gången det händer något på datorn är när jag tar masslagring på telefonen. Då kommer det upp en ruta a'la windows-style som frågar vad jag vill göra med några allternativ. Dock inget sync och det värkar inte göra någon skillnad för kandy och kontacts.
Enda gången det händer något på datorn är när jag tar masslagring på telefonen. Då kommer det upp en ruta a'la windows-style som frågar vad jag vill göra med några allternativ. Dock inget sync och det värkar inte göra någon skillnad för kandy och kontacts.
Illa, jag har inte ens provat att synka min telefon, är för lat 

- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
kolla i din pakethanterare om du har opensync installerat, sök annars efter det och installera ...
sen får jag tillägga att jag själv aldrig lyckades få till synkningen till min Sony Ericsson z520i medelst kitchensync och kandy - övergick till multisync som ställts in så att det syncar till evolution i stället ...
funkar annars kmobiletools? (om du nu har kde)
annars måste du kanske allra först "paira" din telefon och din dator ...
sen får jag tillägga att jag själv aldrig lyckades få till synkningen till min Sony Ericsson z520i medelst kitchensync och kandy - övergick till multisync som ställts in så att det syncar till evolution i stället ...
funkar annars kmobiletools? (om du nu har kde)
annars måste du kanske allra först "paira" din telefon och din dator ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~