Uppstart av live bråkar
Uppstart av live bråkar
Försöker starta upp med live cdn och allt går bra fram tills den har fixat den trådlösa musen, sen får den några error och sen börjar den loopa detta felmeddelande:
atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program might be trying to acces directly to hardware
Vad är problemet?
atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program might be trying to acces directly to hardware
Vad är problemet?
SV: Uppstart av live bråkar
Ingen som har något? Försökt googla men förstår inte. 

Ditt problem tyder på sk kernel panic, dvs att Linuxkärnan har problem med något i din hårdvara. Kan vara musen men även andra saker som kortläsare osv. Plocka ur allt extern inkopplad hårdvara du kan undvara under installationen och prova. Om det funkar får du försöka uteslutningsmetoden för att lokalisera det som orsakar problem. Prova också med en annan mus.
Jag har plockat ut mitt nätverkskort, ljudkort och musen. Tangentbord och grafikkort blir tajt att plocka ur och endå manövrera. Hehe. Mer saker har jag inte i datorn.
Kanske ska plocka extra cd-läsaren?
- ninetwozero
- Utgåva: 6.06 Dapper LTS
det kan du prova att göra. Hoppas det funkar.LowFlow skrev: Jag har plockat ut mitt nätverkskort, ljudkort och musen. Tangentbord och grafikkort blir tajt att plocka ur och endå manövrera. Hehe. Mer saker har jag inte i datorn.
fd. Shadow här på forumet
Nu startar den inte ens. Så vi kan lägga ner tråden för jag har inget att felsöka på längre! 

Du har ju med stor sannolikhet konstaterat att de grejorna som du plockade bort inte är orsaken.
- Har du möjlighet att stoppa in ett annat tangentbord + mus på PS/2 så prova det.
- I Bios bör du kunna Disabla Serie-porten, prova det.
Flera har lyckats komma runt problemet via något av de alternativen.
Andra har kopplat problemet till sina SATA-diskar. Så, det finns en del internt också som kan sätta käppar i hjulet.
Utskriften ser ut att peka på tangentbord (kbd), ISA (isa) och serieportar (serio).LowFlow skrev: atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program might be trying to acces directly to hardware
- Har du möjlighet att stoppa in ett annat tangentbord + mus på PS/2 så prova det.
- I Bios bör du kunna Disabla Serie-porten, prova det.
Flera har lyckats komma runt problemet via något av de alternativen.
Andra har kopplat problemet till sina SATA-diskar. Så, det finns en del internt också som kan sätta käppar i hjulet.
Okej tack för det! Får se om jag behöver det i framtiden. Tar och köper en laptop till käringen till lön istället så snor jag hennes burk..