Många varnar här på sidan för Automatix. Men är inte Envy uppbyggt på samma sätt?
Ett långt skript som tar en bra stund att köra. Ändå bruka Envy rekommenderas.
Jag kör det, men inte Automatix.
Varför är Automatix farligt men inte Envy?
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Varför är Automatix farligt men inte Envy?
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
SV: Varför är Automatix farligt men inte Envy?
Debian har ett mycket avancerat och välfungerande system för hur beroenden mellan prorogrammen ser ut. Automatix installerar på ett väldigt fult sätt gör det väldigt svårt att återställa om det blir fel. Jag har fått fel med Automatix som lättast gick att fixa (med mitt ringa kunnande) genom att ominstallera hela ubuntu. Jag vet inget om envy, men det kan inte vara särskilt svårt att göra ett bättre jobb än automatix.
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Envy bygger ju de beroende som mjukvaran du installerar, behöver. Vilket alltså inte Automatix gör.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Och varför klarar inte Automatix det ..HOLMEN skrev: Envy bygger ju de beroende som mjukvaran du installerar, behöver. Vilket alltså inte Automatix gör.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
För han som gjorde programmet sket i att implementera något sånt.nicefinger skrev:Och varför klarar inte Automatix det ..HOLMEN skrev: Envy bygger ju de beroende som mjukvaran du installerar, behöver. Vilket alltså inte Automatix gör.
Sedan så installerar automatix grejer som du kanke inte vill ha i smyg. Utför omkonfigureringar i systemet och dödar alla andra pakethanterare som körs.
Senast redigerad av 1 Smygis, redigerad totalt 11 gånger.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!