Dåligt resultat på dvd skivor

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
Toobie

Dåligt resultat på dvd skivor

Inlägg av Toobie »

Hej, Jag har haft en del problem med bränning av DVD skivor på sistående. De hackar och ibland stannar de tillochmed. Jag bränner i automatisk hastighet, tror det är det snabbaste. Kan det vara så att jag borde bränna i lägre hastighet? I såfall vilken hastighet? Antar att det måste bero på detta annars får jag nog ta och köpa mig en ny dvd brännare. Kan det bero på imagefilerna jag bränner ner? Får det här problemet på nästan alla dvd filmer jag bränner.

Värt och nämna är kanske att jag använder IMG burner, ja i windows. :-[
Boldly going nowhere
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Dåligt resultat på dvd skivor

Inlägg av Hund »

Max 4x hastigheten är att rekomendera.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Pinky
Kontakt:

Inlägg av Pinky »

Om det är ett problem som bara uppstått på sistonde, så kanske de tär så enkelt som att det samlats lite skit i brännaren?
Har för mig att man kan köpa "rengöringsskivor" för nån billig slant. Sitter små borstar, eller vad man ska säga, på dem som gör rent linsen på läsaren. Bör väl funka på en brännare med.
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Supreme skrev: Hej, Jag har haft en del problem med bränning av DVD skivor på sistående. De hackar och ibland stannar de tillochmed. Jag bränner i automatisk hastighet, tror det är det snabbaste. Kan det vara så att jag borde bränna i lägre hastighet? I såfall vilken hastighet? Antar att det måste bero på detta annars får jag nog ta och köpa mig en ny dvd brännare. Kan det bero på imagefilerna jag bränner ner? Får det här problemet på nästan alla dvd filmer jag bränner.

Värt och nämna är kanske att jag använder IMG burner, ja i windows. :-[
Hade samma problem, jag blåste rent brännarn, sen har det funkat klockrent igen. Troligen damm som kommit för linsen.
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 11 gånger.
Användarvisningsbild
Toobie

Inlägg av Toobie »

Okej. Jo men jag har nog haft det här problemet en längre tid. Jag bränner inte filmer så ofta men de jag har bränt de senaste månaderna har hackat. Inte alla, men en del.
DimensionX skrev: Hade samma problem, jag blåste rent brännarn, sen har det funkat klockrent igen. Troligen damm som kommit för linsen.
Testar att rengöra linsen. Tack.
Boldly going nowhere
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Dåligt resultat på dvd skivor

Inlägg av svartis »

prova lägre hastighet,, jag har märkt att när jag bränner om datorn inte hänger med då jag har massa annat igång och cachet tar slut så verkar det bli ett "hack" just där den pausade.
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"