Grafiken hänger sig..

void

Grafiken hänger sig..

Inlägg av void »

Hej jag har ett jobbigt problem som bara blir värre och värre.
Tidigare har Gnome hängt sig lite då och då, ja vet att allt annat fungerar fint då jag tidigare hade Compiz installerat å när det hängde sig kunde jag uppdatera grafiken genom att snurra desktopen dvs grafiken uppdateras om man lyckas störa grafik ritaren...
Nu hänger det sig på 2sek, och kan bara köra felsäkert läge.
Men jag vet att de ska funka då de gjorde de för 4 månader sen. :D

Vart skall jag börja leta finns det loggar eller kan jag ominstallera något, eller rensa i något??
Ps det känns som att leta i mörker.... 

*Edited*
Här kommer lite mer info..
Amilo pi 1536
Intel® Core™ 2 Duo T2400 (1,83GHz)
128MB/512MB* - PCIe MXM2, INTEL RADEON X1400  (Jag kör med ATI drivare)

Det hela började med att Synaptics hängde grafiken, så fort jag skulle skriva in lösenordet uppdaterade inte grafiken sig, jag kunde ange mitt password och input rutan försvann vidare öppnade sig Synaptics men den han inte uppdatera grafiken så man såg listan med program.
Nu funkar bara failsafe som sagt.
btw så har ja hittat till loggarna men fattar inte mycket av dem. ;)
Senast redigerad av 1 void, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Grafiken hänger sig..

Inlägg av Hund »

Du skulle kunna pröva att avinstallera och sedan installera drivrutinerna för grafikkortet på nytt.
Har tyvärr inge andra idéer alls. :(
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
void

SV: Grafiken hänger sig..

Inlägg av void »

Hund skrev: Du skulle kunna pröva att avinstallera och sedan installera drivrutinerna för grafikkortet på nytt.
Har tyvärr inge andra idéer alls. :(
Ok ja ska testa, men de dröjer nog tills fsmode inte funkar eller tills ja har mer tid, ja skyller lätt hela problemet på ATI och önskar att ja kunde byta till Nvidia, de hade varit sååå mycket lättare SUCK. Men men. Ja skickar upp lösningen när ja e färdig. Later.... void
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"