Kanske detta kommer bli en match för Adobe? Kanske gör det så att dom gör Photoshop för Linux i framtiden. Vem vet.
http://linuxworld.idg.se/2.1014/1.139738
Photoshop-klon på Linux för 250 kronor
- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
SV: Photoshop-klon på Linux för 250 kronor
Pixel lovar runt och håller tunt.
Att killen som gör skiten har ganska mycket hybris hjälper inte heller. Att han tror att han ska lyckas helt ensam är nästan fantastiskt.
Och så höjer han priset till ~370kr nu snart.
Nej jag tror inte att Pixel kommer bli något.
Att killen som gör skiten har ganska mycket hybris hjälper inte heller. Att han tror att han ska lyckas helt ensam är nästan fantastiskt.
Och så höjer han priset till ~370kr nu snart.
Nej jag tror inte att Pixel kommer bli något.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Jag har kört PIxel ett tag nu men tröttnat på skiten,ursäkta språkvalet men det är så jag känner för programmet.
Så in i h-e trögt, händer inget när man försöker ändra något med bilden.
Nä jag kastade ut det och nu kör jag Photoshop 7.0 med wine, som fungerar klockrent!
Så in i h-e trögt, händer inget när man försöker ändra något med bilden.
Nä jag kastade ut det och nu kör jag Photoshop 7.0 med wine, som fungerar klockrent!

- danno
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Ett program som kan spara filer med CMYK-profil är väl inte så dumt...
Krita fixar ju detta, men om man har tillexempel en tiff med sparade slingor verkar dessa försvinna när man öppnar i Krita.
Krita fixar ju detta, men om man har tillexempel en tiff med sparade slingor verkar dessa försvinna när man öppnar i Krita.
Själv tycker jag att adobe photoshop är så mycket bättre än något annat program, så kör det på windows, för att använda det, orkar inte fixa så att det funkar i linux.