Håller med........ZX Spectrum skrev: Denna tråden blir bara konstigare och konstigare.![]()
Back to topic.
XnView är också ett av de absolut bästa programmen.
Håller med........ZX Spectrum skrev: Denna tråden blir bara konstigare och konstigare.![]()
Last.fm är en internettjänst.Ulsak skrev: * Terrrminalen
* Last.FM
* GIMP
Men då kan jag juh köra det på jobbet!!Hund skrev:Last.fm är en internettjänst.Ulsak skrev: * Terrrminalen
* Last.FM
* GIMP![]()
Även Linux-användare kan behöva en papperspåse ibland.xoob skrev:Om jag var en windowsanvändare skulle jag nog också vilja dra en papperspåse över huvudet ibland.
hehe ännu en anledning att köra dual-boot.Lars skrev:Även Linux-användare kan behöva en papperspåse ibland.xoob skrev:Om jag var en windowsanvändare skulle jag nog också vilja dra en papperspåse över huvudet ibland.
Ahhh, LiTH, SUN-stationer och Mosaic. Det var tider det!Christian Johansson skrev:NCSA Mosaic kanske. Det var den första webbläsaren som fick någon större spridning. Jag kommer ihåg hur jag använde den på LTH vid början/mitten av 90-talet någon gång. Utan NCSA Mosaic kanske vi hade fört den här diskussionen i något diskussionsforum på Usenet istället.
Påminner mig om han som ringde till supporten och frågade hur man laddar ner internet.HenrikAn skrev:Ahhh, LiTH, SUN-stationer och Mosaic. Det var tider det!Christian Johansson skrev:NCSA Mosaic kanske. Det var den första webbläsaren som fick någon större spridning. Jag kommer ihåg hur jag använde den på LTH vid början/mitten av 90-talet någon gång. Utan NCSA Mosaic kanske vi hade fört den här diskussionen i något diskussionsforum på Usenet istället.
Det var bättre förr, du hade man koll på hela internet!
Jodå; Mosaic körde även på Sun stationerna i E-/D-huset. Mosaic körde t.o.m på Mac burkarna där. Men jag har för mig att ni som pluggade på LTH aldrig använde Macarna, de användes väl bara av såna som jag som pluggade på LU sidan (Datalogi).Christian Johansson skrev:På LTH (Lunds Tekniska Högskola) i E-/D-huset körde vi Mosaic på DEC-stationer och jag tror att vi också körde det på SUN-stationerna men är inte säker.