Uppdatering från 6.06 fungerar inte
-
Jag har försökt uppdatera till 6.10 via gksudo "update-manager -c -d" men systemet rapporterar att mitt system är uppdaterat!
Varför hittar den inga uppdateringar?
Varför hittar den inga uppdateringar?
----
Gösta
Gösta
det är inte så att du kört testversionen av Edgy? Annars vet jag inte vad "-d" gör så du skulle kunna prova utan.
gksudo "update-manager -c"
gksudo "update-manager -c"
-
Nej ingen testversion!
Jag har tidigare installerat Xubuntu/Kubuntu, om det kan vara orsak till att det inte fungerar!
/Gösta
Jag har tidigare installerat Xubuntu/Kubuntu, om det kan vara orsak till att det inte fungerar!
/Gösta
----
Gösta
Gösta
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Vad står det i /etc/apt/sources.list? dapper eller edgy?
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
gni: Vi eftersträvar en god ton här på forumet och jag ber dig därför att inte använda utropstecken på det där sättet då det kan missförstås.
Det yeager frågade precis är intressant och oavsett vad det står skulle du kunna prova detta: http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.ph ... 655#p16655
Kör du förresten med Gnome nu och har du haft Kubuntu/Xubuntu på samma Ubuntusystem, alltså genom att installera respektive paket i tex Synaptic?
Det yeager frågade precis är intressant och oavsett vad det står skulle du kunna prova detta: http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.ph ... 655#p16655
Kör du förresten med Gnome nu och har du haft Kubuntu/Xubuntu på samma Ubuntusystem, alltså genom att installera respektive paket i tex Synaptic?
-
Det står dapper.Vad står det i /etc/apt/sources.list? dapper eller edgy?
Det förstår jag inte? Varför skulle användning av utropstecken vara tecken på "dålig" ton.Vi eftersträvar en god ton här på forumet och jag ber dig därför att inte använda utropstecken på det där sättet då det kan missförstås.
Jag började med Gnome och installerade sedan paketen för Kubuntu/Xubuntu, men lessnade på dessa och återgick till Gnome.Kör du förresten med Gnome nu och har du haft Kubuntu/Xubuntu på samma Ubuntusystem, alltså genom att installera respektive paket i tex Synaptic?
Jag körde "aptitude" kommandon via Alt+F2, och inget hände, därefter markerade jag "Kör i terminal" och då kan man se att något händer.Det yeager frågade precis är intressant och oavsett vad det står skulle du kunna prova detta: http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.ph … 655#p16655
Nu ska jag starta om datorn för att se vad som händer.
----
Gösta
Gösta
gni: Kan uppfattas som dålig ton, behöver inte alls var menat så. Hör till god ton på internet (sk. netikett) att inte skriva med versaler (kan uppfattas som att skrika) och användning av utropstecken kan uppfattas liknande 
Prova gärna metod två för att uppdatera. Se här och återkom om det inte går..
Lycka till!

Prova gärna metod två för att uppdatera. Se här och återkom om det inte går..
Lycka till!
-
Nu har systemet uppdaterats och jag erhöll en ny version i start menyn.
Ubuntu, kernel 2.6.17-10-386m men när jag väljer den så fungerar inte tangentbord och mus när inloggningsbilden visas.
Men Ubuntu, kernel 2.6.15-27-386 fungerar.
Vad kan jag köra för att få senaste version att fungera?
Ubuntu, kernel 2.6.17-10-386m men när jag väljer den så fungerar inte tangentbord och mus när inloggningsbilden visas.
Men Ubuntu, kernel 2.6.15-27-386 fungerar.
Vad kan jag köra för att få senaste version att fungera?
----
Gösta
Gösta