rtorrent hashar redan färdiga torrents?

Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

rtorrent hashar redan färdiga torrents?

Inlägg av Iceron »

Och jag undrade hur man får den att inte göra det. tar sån himmla lång tid innan alla torrents är uppstartade.
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Användarvisningsbild
axel112

SV: rtorrent hashar redan färdiga torrents?

Inlägg av axel112 »

Iceron skrev: Och jag undrade hur man får den att inte göra det. tar sån himmla lång tid innan alla torrents är uppstartade.
Jag har också märkt det. Finns det något samband med hur man stänger ner rtorrent?
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Om man bara dödar rTorrent så tror jag att den hashar allt för att kolla så att allt är OK, innan den börjar att seeda. Lite småkonstigt dock att den gör det med färdiga torrents...
Vilken version kör du?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

Emil.s skrev: Om man bara dödar rTorrent så tror jag att den hashar allt för att kolla så att allt är OK, innan den börjar att seeda. Lite småkonstigt dock att den gör det med färdiga torrents...
Vilken version kör du?
Det tror jag också. Så om man inte orkar fippla in sig till sessionen för att avsluta på ett "rätt" sätt, så brukar jag köra "pkill -SIGINT rtorrent". Då ska den stängas snyggt och prydligt.

Version? augenblick... 0.6.4
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"