Vilka rättigheter har bilder av fri mjukvara?
Vilka rättigheter har bilder av fri mjukvara?
Om man har en massa bilder på Ubuntuprogram på en hemsida så borde det väl räcka att ha en kopia av GPL och länkar till programskaparna tillgängliga på sidan? För att inte göra "intrång" på GPL menar jag.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SV: Vilka rättigheter har bilder av fri mjukvara?
Du menar vanliga skärmbilder? Jag skulle tro att det faller under citaträtten, man behöver inte upphovsmannens tillåtelse för sådant. Det är min gissning i alla fall.
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Bilder på ubuntuprogram har inget med GPL att göra. Vad har du fått det ifrån?johante skrev: Om man har en massa bilder på Ubuntuprogram på en hemsida så borde det väl räcka att ha en kopia av GPL och länkar till programskaparna tillgängliga på sidan? För att inte göra "intrång" på GPL menar jag.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
Ingenstans, jag frågade bara. Jag gillar att göra saker rätt, så därför frågar jag först folk som har koll.HakanS skrev: Bilder på ubuntuprogram har inget med GPL att göra. Vad har du fått det ifrån?
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Ubuntu
Där har de koll, och de flesta screenshotsen läggs under GFDL-licens verkar det som...
Jag tror att såvida det inte är en (kopieringsskyddad) logo på bilden, så kan du lägga den i fri licens. FF's logo är skyddad bland annat tror jag, men det mesta inom linux är under fri licens.
Där har de koll, och de flesta screenshotsen läggs under GFDL-licens verkar det som...
Jag tror att såvida det inte är en (kopieringsskyddad) logo på bilden, så kan du lägga den i fri licens. FF's logo är skyddad bland annat tror jag, men det mesta inom linux är under fri licens.
Crunchbang linux, ubuntu med openbox direkt!
Tack kollektivist för ett utförligt svar!
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Varsågod 

Crunchbang linux, ubuntu med openbox direkt!