Boken "Just for fun" av Linus Torvalds - Mannen bakom linux

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
dysfunctional

Inlägg av dysfunctional »

Har någon läst den? Är det något att ha? Vad innehåller boken?

Är mycket intresserad av linux och vill läsa allt jag kommer åt...:)
ubuntu user #10385.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Är nog något för mig med :)

Andra boktips:
Att använda Linux och GNU (2006)
Linux för alla (2005)
Linux Desktop Hacks (2005)
Moving to Ubuntu Linux (2006)
Run your own web server using Linux (-)

Om Ubuntufilosofin

Ubuntu - An ethnic for New South Africa
Reconciliation - Michael Battel

Har samtliga böcker hemma för tillfället :D Har bara tittat i Moving to Ubuntu Linux men den verkar vara mycket bra (för den som är ny på Ubuntu :)).

Den som vill kan lämna några av dem som inköpsförslag till något lokalt bibliotek. På många bibliotek köps större delen av böckerna in efter förslag och anslagen till nyköp kan vara ungeför detsamma som inkomna förslag (böcker utkomna 2006 brukar de tycka är intressantast)..
dysfunctional

Inlägg av dysfunctional »

Moving to ubuntu låter ju ruggigt intressant... men att svänga förbi biblioteket kommer nog aldrig hända men man får väl hålla ögonen öppna på <a class="postlink" href="http://www.ebay.com">http://www.ebay.com</a> :).
ubuntu user #10385.
Användarvisningsbild
Martin Olsson
Kontakt:

Inlägg av Martin Olsson »

Nu vill jag inte gnälla eller försöka styra i ett forum jag nyss blivit medlem i, men jag tycker att det tillhör god ton att ange, om möljighet finnes, ISBN-nummer när man diskuterar litteratur.
Det underlättar väsentligt nar man skall söka litteratur på nätet eller i bokhandeln.
http://www.soptunna.se
** Ubuntu user #8998 **
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag skulle tro att samtliga boktitlar ger bra träffar i Yahoo, på Kelkoo eller på bokus.se, annars kan ju så klart ISBN vara till hjälp ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

[quote="dysfunctional"]Har någon läst den? Är det något att ha? Vad innehåller boken?

Är mycket intresserad av linux och vill läsa allt jag kommer åt...:)[/quote]
Jag har läst den för nåt år sen, och den var ganska kul på sina ställen (tex. när Linus var i usa och blev inbjuden att bada bastu i nånstans i kalifornien - bastun var av plast och c:a 40 grader varm... :D )

Fast "Just for fun" innehåller inget specifikt om Linux, utan är mer den övergripande historien om hur och varför Linux kom till. Men för all del, en rätt läsvärd bok är det.
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Titta på The Cathedral and the Bazaar (Eric Raymond) och Free as in Freedom (Sam Williams) - båda finns bland O'Reillys openbooks
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"