Råkade avmontera min hårddisk lite ovänligt för inte så länge sen. sedan dess har den inte funkat.
När den körs så låter det som en elmotor som får för lite ström, ett svagt surrande ljud och ibland ett litet raspel (läsar armen?) eller vad man ska säga.
Så nu till frågan, finns det hop eller är det bara att slänga?
Finns det hopp om att återuppliva min hårddisk?
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
SV: Finns det hopp om att återuppliva min hårddisk?
Vad funkar inte?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Vad menar du med "Råkade avmontera min hårddisk lite ovänligt"? Hur går det till? 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Ett tips:
Skärbrännare, vinkelslip och kofot, alla dåliga idéer när det kommer till att "avmontera" en hårddisk. xD
Skärbrännare, vinkelslip och kofot, alla dåliga idéer när det kommer till att "avmontera" en hårddisk. xD
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- Buggen
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Om du har en till hårddisk av samma modell
kan det va värt att testa byta kretskortet.
kan det va värt att testa byta kretskortet.

linux: amd 3800+, 2048mb ddr2, geforce 9500gt 512mb
windowz: intel c2d e8400, 2048mb ddr2, radeon hd3870 512mb
windowz: intel c2d e8400, 2048mb ddr2, radeon hd3870 512mb
-
"ett svagt surrande ljud och ibland ett litet raspel (läsar armen?)"
Jag tycker det låter som att den är förlorad, men så där pajjar den inte utav felaktig avmontering. (Ifall inte avmonteringen innehåller våld.) Våld eller ålder är nog orsaken ^^
Du kan ju snöra in den i frysen en kvart och sedan stoppa in den i datorn. Då kan den fungera ett tag
Jag tycker det låter som att den är förlorad, men så där pajjar den inte utav felaktig avmontering. (Ifall inte avmonteringen innehåller våld.) Våld eller ålder är nog orsaken ^^
Du kan ju snöra in den i frysen en kvart och sedan stoppa in den i datorn. Då kan den fungera ett tag

Software can become hardware!
- Iceron
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
ahh, det är en extern hårddisk, kanske skulle ha nämnt det
Lyckades dra ur kontakten till den.. så jag avmonterade den inte alls kan man säga nu när jag är lite mer vaken...

w00t? frys?Megamannen skrev: "ett svagt surrande ljud och ibland ett litet raspel (läsar armen?)"
Du kan ju snöra in den i frysen en kvart och sedan stoppa in den i datorn. Då kan den fungera ett tag![]()
Finns inga dåliga ideér, bara dåliga användningsområdenfarmfield skrev: Ett tips: