Nu är jag så trött på problemen med Thunderbird... Verkar som min minnesläcka låg i plug-in'sen Webmail och Webmail-Hotmail, så utan dom aktiverade drar inte TB alls lika mycket.
Men... Då fick jag lägga om mailen på ubuntu-se från mitt Hotmail-konto till ett av mina pop3-konton vilket av ngn anledning nu f*ck*r upp kodningen så å/ä/ö blir skräptecken - oavsett vilka kodnings-inställningar jag gör så hoppar dom tillbaka till skräptecken efter jag ändrat dom... Grrr...
Så... Är det mindre problem med Evolution? Skiter jag i Hotmail-plugin'en så kan jag lika gärna köra Evolution ändå, samt att jag kan synka min SE-nalle direkt mot Evolution om jag inte minns fel, vilket inte går med TB i dagsläget...
Byta Thunderbird mot Evolution?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Byta Thunderbird mot Evolution?
Senast redigerad av 1 farmfield, redigerad totalt 7 gånger.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
SV: Byta Thunderbird mot Evolution?
En e-postklient som jag själv är nöjd med är Sylpheed.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag har aldrig haft problem med Evolution. Har lagt in två konton som jag kollar regelbundet.
Nackdelen är väl att man inte kan dela upp de två konton i olika mappar. Åtminstone vet inte jag hur man gör.
Nackdelen är väl att man inte kan dela upp de två konton i olika mappar. Åtminstone vet inte jag hur man gör.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Du kanske kan skapa en regel som lägger mailen från ett konto i en speciell mapp som du skapar.ZX Spectrum skrev: Jag har aldrig haft problem med Evolution. Har lagt in två konton som jag kollar regelbundet.
//Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
byt Farmfield, byt..
( jag är nöjd...
)
( jag är nöjd...

- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag har bytt all jobbmail från thunderbird till evolution. Funkar ganska bra. Evolution är fin och har samma ikoner som alla andra program - det tycker jag om.
Jag kör bara mot ett mail-konto, men har hört om hacket att filtrera på mottagarnamn. Känns inte riktigt som att evolution är moget för mer än ett konto än, tyvärr.
/P
Jag kör bara mot ett mail-konto, men har hört om hacket att filtrera på mottagarnamn. Känns inte riktigt som att evolution är moget för mer än ett konto än, tyvärr.
/P
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jag använder två IMAP-konton i Evolution och det fungerar bra, de hålls åtskilda precis som i Thunderbird.