Bästa program som någonsin gjorts?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Bästa program som någonsin gjorts?
Vilket är det bästa program som någonsin gjorts?
Total Commander är lätt det bästa som någonsin överhuvudtaget gjorts. Så nyttigt och smidigt att det snabbt blir totalt oumbärligt för den som lärt sig det. Allt annat verkar trögt, slött, omständigt och osmidigt vid en jämförelse. (hatar konventionella filhanterare)
Såg betyg på en sajt, 4.99 i snitt av 5 på inte mindre än strax över 15.000 röster. Det säger en del det.
Christian Ghisler, vi vill ha en port till Linux, NU!!!!
Sen har det faktiskt släppts en lyxversion av filhanterarnas filhanterare.
http://tcup.pl/index.php?l=en&s=screeny&akcja=pokaz
Som andra program skulle nog Firefox ligga bra till, älskar den browsern med sina utmärkta tillägg.
Total Commander är lätt det bästa som någonsin överhuvudtaget gjorts. Så nyttigt och smidigt att det snabbt blir totalt oumbärligt för den som lärt sig det. Allt annat verkar trögt, slött, omständigt och osmidigt vid en jämförelse. (hatar konventionella filhanterare)
Såg betyg på en sajt, 4.99 i snitt av 5 på inte mindre än strax över 15.000 röster. Det säger en del det.
Christian Ghisler, vi vill ha en port till Linux, NU!!!!
Sen har det faktiskt släppts en lyxversion av filhanterarnas filhanterare.
http://tcup.pl/index.php?l=en&s=screeny&akcja=pokaz
Som andra program skulle nog Firefox ligga bra till, älskar den browsern med sina utmärkta tillägg.
SV: Bästa program som någonsin gjorts?
Firefox måste jag nog säga. Man kan surfa, bläddra bland filer (lokalt och FTP etc), chatta på MSN och Jabber och även komma ut på IRC, lyssna på musik (webbradio) osv.. Det prorgrammet kan man göra mycket med tycker jag iaf. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tja, har aldrig stött på Total Commander förrän jag kom till det här forumet, så det måste nog bli Firefox för min del också.
Men jag kan tänka mig att det finns äldre program som har varit mer banbrytande än räven, men jag känner som inte till några så...
Men jag kan tänka mig att det finns äldre program som har varit mer banbrytande än räven, men jag känner som inte till några så...
gcc, tveklöst, underbart projekt ^_^
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
TeX naturligtvis! Bara versionsnumreringen är ju underbar, nuvarande version är 3.141592 och versionsnumret konvergerar mot pi när buggar rättas (vilket inte sker så ofta). Ett program från 70-talet som fortfarande slår allting annat när det gäller typsättning (i alla fall vad jag har sett).
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Total Commander är det bästa som hänt datorvärlden.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
Jag skrev visserligen filhanterare, men TC är mycket mer än så, speciellt när man installerat alla hundratals pluggar. Då klarar programmet allt sen från att justera ikoner till att surfa på nätet eller göra smidiga diskdirs.upnorth skrev: Tja, har aldrig stött på Total Commander förrän jag kom till det här forumet, så det måste nog bli Firefox för min del också.

-
Utan tvekan, men det märks också när man surfar nätet och ser folks åsikter.ZX Spectrum skrev: Total Commander är det bästa som hänt datorvärlden.

- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Vad är det för fel på GNOME Commander?
--
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
Daniel Nylander
Medlem av GNOME Foundation och Ubuntu Members
-
Inte på långa vägar jämförbart med TC som har 1000 gånger mer händiga funktioner. Krånglar aldrig och är otroligt smart uppbyggt.Daniel Nylander skrev: Vad är det för fel på GNOME Commander?
(använder båda)
Total Commander har blivit en legend under sina 10 år. Från början hette det Windows Commander, tills Microsoft satte stopp för det namnet. Schweizarna kan göra program med klockprecision, helt klart.
http://www.techspot.com/downloads/301-t ... ander.html
Skulle nu Ghisler släppa sitt TC för Linux så skulle jag vara den första att jubla.

Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 7 gånger.
- mcNisse
Konqueror.
Total commander är bra. Men det har så oerhört korkade snabbtangenter. F5 för att kopiera filer?!
Total commander är bra. Men det har så oerhört korkade snabbtangenter. F5 för att kopiera filer?!
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
-
Från orginalet, Norton Commander.mcNisse skrev: Konqueror.

Det är en vanesak, jag kan alla tryck i sömnen vid det här laget.

-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Vad är syftet med tråden? Att du vill veta vilket program andra tycker är det bästa, eller att övertyga alla om att Total Commander är bäst?
Själv tycker jag att apache är det bästa programmet.
Idéer räknas inte förrän du genomför dem.
-
Tanken var att få höra allas favoritprogram och en kort motivering till varför. Vi har alla olika prioritet.HakanS skrev: Vad är syftet med tråden? Att du vill veta vilket program andra tycker är det bästa, eller att övertyga alla om att Total Commander är bäst?
- ZX Spectrum
Klarar inte av rar-filer med enkelt kommando. Krusader klarar detta. Gnome Commander är alldeles för buggigt för min smak.Daniel Nylander skrev: Vad är det för fel på GNOME Commander?
Trots att jag är en fan av TC så använder jag varken GC eller Krusader till Ubuntu, utan använder Nautilus i brist på annat.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
Håller med, Gnome Commander hängde hela systemet för mig.ZX Spectrum skrev:Klarar inte av rar-filer med enkelt kommando. Krusader klarar detta. Gnome Commander är alldeles för buggigt för min smak.Daniel Nylander skrev: Vad är det för fel på GNOME Commander?
Trots att jag är en fan av TC så använder jag varken GC eller Krusader till Ubuntu, utan använder Nautilus i brist på annat.
Dessutom kan man länka TC direkt till Winrar om man vill så använder TC Winrars egen motor för både ned och upppackning.
- ZX Spectrum
Går att länka rar till Krusader också. Fungerar dock inte så bra.DimensionX skrev:Håller med, Gnome Commander hängde hela systemet för mig.ZX Spectrum skrev:Klarar inte av rar-filer med enkelt kommando. Krusader klarar detta. Gnome Commander är alldeles för buggigt för min smak.Daniel Nylander skrev: Vad är det för fel på GNOME Commander?
Dessutom kan man länka TC direkt till Winrar om man vill så använder TC Winrars egen motor för både ned och upppackning.
Blev väldigt OT här.
Dessa program tycker jag är dom bästa av dom bästa:
Total Commander
Firefox
Audacious
Finale >2007
Fem myror är fler än fyra elefanterDimensionX skrev: Vilket är det bästa program som någonsin gjorts?
-
På det svarar jag bara en sak, Tårtan.trixon skrev:Fem myror är fler än fyra elefanterDimensionX skrev: Vilket är det bästa program som någonsin gjorts?

eller........
Tåååtan
- ZX Spectrum
Denna tråden blir bara konstigare och konstigare.