Mail och panel

Morre

Mail och panel

Inlägg av Morre »

Hej
Jag bytte från Ubuntu till Xubuntu för att den först nämnda kändes lika segt som XP i min gamla laptop Compaq Armada M700 med 500 MB internminne. Man lär sig  varje dag nya saker i denna datormiljö.

Jag behöver hjälp att få en ikon i panelen för att komma direkt åt e-post programmet. Jag hittade inte den möjligheten i Thunderbird. I inställningar i panelen finns en möjlighet men den verkade krångligt. Man måste ange konto etc. Jag har flera konto.

En annan sak är en översta raden av panelen. Förut hade jag vissa ikoner på vänster och andra på höger sida. Efter några oavsiktligt pillande! råkade jag få alla på vänstersida. Jag vill ha den ursprungliga utseendet. Vad ska jag göra? Jag lyckades inte göra det i "Customaize Panel".
I övrigt tycker jag att operativsystemet fungerar perfekt i min gamla dator.
M V H
Morre
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

SV: Mail och panel

Inlägg av ZX Spectrum »

Nu har jag aldrig kört med Xubuntu så jag vet inte hur det ser ut, men i Ubuntu så kan man dra ut programmet med musen från Programmenyn till panelen. Kanske fungerar i Xubuntu också?
Jag högerklickar på ikonen jag vill flytta och väljer just "Flytta". Sen är det bara att dra den till det ställe man vill.
Men som sagt, detta är i Ubuntu och jag vet inte om det fungerar på samma sätt i Xubuntu.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Morre

SV: Mail och panel

Inlägg av Morre »

Så lätt går det inte i Xubuntu.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"