Roliga ord
SV: Roliga ord
Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Betyder fobi för flodhästar, eller vad?Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Fobi mot långa ord!ZX Spectrum skrev:Betyder fobi för flodhästar, eller vad?Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Bossieman
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Haha, så bra, vad får du grejjerna i från?to wonder skrev: ..Kvarkpall..
* Detta meddelande har granskats av FRA *
* Detta meddelande har granskats av FRA *
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Det längsta ord som finns i svenskan är..............Hund skrev:Fobi mot långa ord!ZX Spectrum skrev:Betyder fobi för flodhästar, eller vad?Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.![]()
NORDÖSTERSJÖKUSTARTILLERIFLYGSPANINGSSIMULATORANLÄGG-
NINGSMATERIELUNDERHÅLLSUPPFÖLJNINGSSYSTEMDISKUSSIONS-
INLÄGGSFÖRBEREDELSEARBETEN
-
Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.
Jag tycker att ordet Cockpit låter rätt kul.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hmmm ....DimensionX skrev:Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.

Jag får visst gå en kurs i svenska känner jag.

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Tack för ett lysande exempel på Högsvenska. Dock dristar jag mig att påpeka, att ehuru kriarättande och anmärkningar om stavfel äro bannlysta i detta forum, en smärre lapsus föreligger i ovan citerade opus! Enligt tillgänglig referenslitteratur stavas ordet "fasett" med endast ett "s".DimensionX skrev: Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.
Med umärkt högaktning tecknar jag
Lennart Sj

-
lennart_sj skrev:Tack för ett lysande exempel på Högsvenska. Dock dristar jag mig att påpeka, att ehuru kriarättande och anmärkningar om stavfel äro bannlysta i detta forum, en smärre lapsus föreligger i ovan citerade opus! Enligt tillgänglig referenslitteratur stavas ordet "fasett" med endast ett "s".DimensionX skrev: Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.
Med umärkt högaktning tecknar jag
Lennart Sj![]()

Måste bero på släntande fingrar.