Roliga ord

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

SV: Roliga ord

Inlägg av Hund »

Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Hund skrev: Hippopotomonstrosesquippedaliofobi.
Betyder fobi för flodhästar, eller vad?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

ZX Spectrum skrev:
Fobi mot långa ord! ;D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Bossieman
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Bossieman »

to wonder skrev: ..Kvarkpall..
Haha, så bra, vad får du grejjerna i från?
* Detta meddelande har granskats av FRA *
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Hund skrev:
ZX Spectrum skrev:
Fobi mot långa ord! ;D
Det längsta ord som finns i svenskan är..............

NORDÖSTERSJÖKUSTARTILLERIFLYGSPANINGSSIMULATORANLÄGG-
NINGSMATERIELUNDERHÅLLSUPPFÖLJNINGSSYSTEMDISKUSSIONS-
INLÄGGSFÖRBEREDELSEARBETEN
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.

Jag tycker att ordet Cockpit låter rätt kul.
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

DimensionX skrev:
Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.

Hmmm  ....  ???
Jag får visst gå en kurs i svenska känner jag.  ;D
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
lennart_sj
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av lennart_sj »

DimensionX skrev: Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.

Tack för ett lysande exempel på Högsvenska. Dock dristar jag mig att påpeka, att ehuru kriarättande och anmärkningar om stavfel äro bannlysta i detta forum, en smärre lapsus föreligger i ovan citerade opus! Enligt tillgänglig referenslitteratur stavas ordet "fasett" med endast ett "s".
Med umärkt högaktning tecknar jag
Lennart Sj  ;)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

lennart_sj skrev:
DimensionX skrev: Tack för ett lysande inledande inlägg på denna tråd. För att kontrapunktera dikotomin och de stundtals rytmiskt intressanta figurationerna uppbyggda som parallaxerade metaforer gav ett synnerligen gott intryck utan att vare sig sublimera eller trascendera. Jag skall nu ge min syn på dina frågor och som en propedeutisk första pietet vill jag utan någon komplementär framföra min veritabla mångfasseterade åsikt om saken utan att verka centripetal. Och jag har gått propedeutiskt till väga utan att vare sig transcendera, kontrapunktera eller kverekulera. Utan ett uns av eskapism, fatalism eller att vilja eludera så skall jag gärna ge min synpunkt.

Tack för ett lysande exempel på Högsvenska. Dock dristar jag mig att påpeka, att ehuru kriarättande och anmärkningar om stavfel äro bannlysta i detta forum, en smärre lapsus föreligger i ovan citerade opus! Enligt tillgänglig referenslitteratur stavas ordet "fasett" med endast ett "s".
Med umärkt högaktning tecknar jag
Lennart Sj  ;)
;D ;D ;D ;D

Måste bero på släntande fingrar.  :-X
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"