Jag är väldigt nyfiken hur det fungerar, med versioner och uppsamling av alla dessa versioner. Tänkte främst börja sätta mig in i Wine då jag är lite frustrerad att vissa windows applikationer inte fungerar som jag vill med wine i Ubuntu. Har lite erfarenhet av C programmering samt win32 och tänkte försöka bidra med något på fritiden.
Jag besökte irc kanalen där wine utvecklarna hänger, och när jag berätta att jag var nybörjare fick jag som svar att välja en applikation och debugga den, vilket inte va det svar jag förväntade mig.
Så jag undrar om någon här har någon erfarenhet av open source utveckling, och helst i Wine, eller vet hur det fungerar, eller har tips på hur man börjar på lämpligast sätt att sätta sig in i projektet.
MVH / svartberg.
Open Source utveckling med Wine
SV: Open Source utveckling med Wine
Tjenare, de vanligaste sätten att sätta sig in i ett fritt projekt är att just börja med att välja en bugg från projektets bugg tracker och sätta sig och försöka lösa den. Skicka sedan in en patch på deras mail-lista.
Anledningen till att börja med att fixxa buggar i projekt är att man blir tvungen att bekanta sig med designen av programmet samt kodstilen. Samt att man ofta blir tvungen att skumläsa genom stora delar av koden.
Om du börjar med att skicka en gigantisk patch för någon ny funktionalitet som inte alls passar mot resten av designen av projektet samt har en helt annan kodstil så kan du nog räkna med att din patch inte kommer att komma med i projektet.
Anledningen till att börja med att fixxa buggar i projekt är att man blir tvungen att bekanta sig med designen av programmet samt kodstilen. Samt att man ofta blir tvungen att skumläsa genom stora delar av koden.
Om du börjar med att skicka en gigantisk patch för någon ny funktionalitet som inte alls passar mot resten av designen av projektet samt har en helt annan kodstil så kan du nog räkna med att din patch inte kommer att komma med i projektet.
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.