Till Coleridge:Coleridge skrev:Jag tror att du har en poäng. Vi som har monstersiffror (Personligen ligger jag på 900 000+) verkar köra laptops allihopa.Johnny Rosenberg skrev: En egen teori, som alla är välkomna att verifiera eller dementera:
Vi har också en desktop, som jag nämnde ganska nyligen, som startas varje dag och stängs av varje kväll/natt. Vi har kommit upp i 19 sedan vi började använda den kring jul. Innan dess hade den blivit testkörd en del eftersom vi köpte den med förinstallerat Ubuntu, i alla fall enligt säljaren, som för övrigt dykt upp i denna tråd några gånger. Dessa låga siffror antyder att burken inte har problemet denna tråd handlar om. Är det så att desktopmaskiner inte är drabbade och att du dessutom kör din maskin dygnet runt, så tycker inte jag att det borde vara en omöjlig tanke att din maskin fortfarande ligger på 0 (noll). Min tanke är då att det KANSKE kan vara så att post 193 inte visas om den ändå är noll?
Visst, det kan också vara så att din hårddisk inte stöder 193, eller inte... Okej okej, jag erkänner, jag har ingen aning, men en teori kan man ju få ha i alla fall, tills någon på ett pedagogiskt sätt berättar för mig varför jag har fel, om jag nu har det.
J.R.
Jo, fast jag tror inte det är MIN poäng, just det där med att bara laptops är drabbade, tror någon nämnt detta tidigare i denna tråd.
Till Lulle:
Testa att stänga av datorn varje dag under en tid och se om inte 193 dyker upp i listan. Om den gör det och talet på slutet av raden är väldigt lågt, så kan du nog strunta i allt vad fixar heter.