En startmeny på vardera skärm i XP
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
En startmeny på vardera skärm i XP
Har precis fått iordning och använder dubbla skärmar, irriterar mig dock litet på att när man minskar ett program på den ena skärmen så försvinner det ned på startmenyn som då finns på den andra skärmen. Kan man få två startmenyer, eller åtminstonde utvidga den som finns?
Senast redigerad av 1 Recordable, redigerad totalt 5 gånger.
SV: En startmeny på vardera skärm i XP
Haha, tror inte att explorer.exe är så flexibel 
Men det finns ju en mängd tilläggs-bars och annat för XP så det är väl bara att börja leta på mod-forum...

Men det finns ju en mängd tilläggs-bars och annat för XP så det är väl bara att börja leta på mod-forum...
-
Heh, tog och gjorde lite mer avancerad
Googling då rå och hittade "MultiMon taskbar" vilket var precis vad jag ville ha. Inte speciellt snygg men den funkar 

- Eric Tranehag, inAbsurdum
- Kontakt:
Om du kör nvidia-grafik så kan nvidias kontrollpanel tillhandahålla virtuella skrivbord, samt att göra de två skärmarna till ett enda stort skrivbord med start-meny och allt..
-- inabsurdum.se --[br]-- tranehag.se/eric --[br][img width=350 height=19]http://img212.imageshack.us/img212/2904/ubd5071an4.png[/img]
UltraMon kan jag rekommendera varmt. Det brukar jag använda i Windows. Med det kan du ha en taskbar på den sekundära skärmen också. Sen kan du piffa till skrivbordsbilder, skärmsläckare och annat lulllull också.
-
Jag testade UltraMon fast har två problem med det, dels så blir det svart bakgrund på båda skärmarna när man valt wallpapers, och jag kan inte ha två olika skärmsläckare heller. Får ta och kika runt lite i deras forum tror jag.
Ja, jag vill minnas att man fick tricksa runt lite i menyerna innan det blev som man ville. Men man ska kunna ha olika bilder på skärmarna om man vill alternativt en bild som sträcker sig över alla skärmarna. Skärmsläckarfunktionen har jag aldrig använt.
-
Provade att starta om datorn och bakgrundsbilderna visade sig då ett kort ögonblick när Windows höll på att avslutas, sen när datorn hade startat om och jag loggade in syntes dom också, fast när jag kommit in helt och hållet då blev det svart igen.
'Jaha', tänkte jag och öppnade Firefox. Sen när jag Firefoxat klart och stängde ned det då dök bakgrundsbilderna upp, och sedan dess har dom varit synliga
'Jaha', tänkte jag och öppnade Firefox. Sen när jag Firefoxat klart och stängde ned det då dök bakgrundsbilderna upp, och sedan dess har dom varit synliga

Spännande...
Windows vägar äro outgrundliga.