..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Vill påpeka att jag inte irriterar mig på människor som stavar fel, bara stavfel. Det är därför jag irriterar mig på människor som på forum påpekar när folk stavar fel, huvudsaken är för mig alltid att budskapet når fram - språket är bara vägen dit. Skillnad på sak och folk. Dock kan jag inte undvika att må illa av att se felstavade ord.
Så, irritera er inte på mig, jag är en inverterad dyslektiker. Eller snarare, Hund, irritera dig inte på mig för att jag blir irriterad av stavfel. Det är bara stavfelen som stör, inte människorna, och följaktligen är det ett slöseri med energi att bli irriterad på mig. Men för all del, om du måste så måste du.
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
Thomas Johansson skrev:
Vill påpeka att jag inte irriterar mig på människor som stavar fel, bara stavfel. Det är därför jag irriterar mig på människor som på forum påpekar när folk stavar fel, huvudsaken är för mig alltid att budskapet når fram - språket är bara vägen dit. Skillnad på sak och folk. Dock kan jag inte undvika att må illa av att se felstavade ord.
Så, irritera er inte på mig, jag är en inverterad dyslektiker. Eller snarare, Hund, irritera dig inte på mig för att jag blir irriterad av stavfel. Det är bara stavfelen som stör, inte människorna, och följaktligen är det ett slöseri med energi att bli irriterad på mig. Men för all del, om du måste så måste du.
Jag irriterar mig inte på dig. Jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Det var inte riktat mot någon här.
Men jag har sett på andra forum där stackars människor blivit behandlad som skit och inte blivit tagen på allvar bara för att dom skrev fel.
Jag irriterar mig på folk som klagar över hur folk väljer att kommunicera med andra. Dvs sådana här trådar, eller inlägg av den här typen.
Efter många långa terapisessioner med mig själv har jag dock kommit till insikt att jag aldrig kommer få folk att sluta klaga över hur andra skriver inlägg, och har därför valt att föregå med gott exempel genom att inte attackera alla som gör det och förfölja dem och vara skitpetig så fort de gör något fel.
Det går nääästan bra.
Skämt åsido, jag blir extremt irriterad, nästan provocerad (vilket nog har märkts), när någon tråd delats upp och man inte hittar den andra delen och till slut märker att den hamnat någonstans där man inte har rätt att vara, typ en papperskorg eller liknande. Det känns som man inte anses vuxen nog av de välmenande gudarna med moderatorkraft.
Jag är nyfiken på openbox men kommer aldrig ens orka försöka titta på den tråden
Jag skulle gärna se att man plockade ut godbitar ur vissa trådar och dunkar in i wikin. (Själv gör jag det nästan aldrig men ibland vet jag att jag borde.)
Mekaniserad Apelsin skrev:
Efter många långa terapisessioner med mig själv ....
Funkar det? I så fall måste jag nog pröva, jag också.
...., när någon tråd delats upp och man inte hittar den andra delen och till slut märker att den hamnat någonstans där man inte har rätt att vara, typ en papperskorg eller liknande.
Vi kanske helt enkelt skulle kräva att det alltid anges vart trådar/delar av trådar flyttats? Oavsett vi sedan har rätt att gå dit eller ej. Kanske också en orsak?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
...., när någon tråd delats upp och man inte hittar den andra delen och till slut märker att den hamnat någonstans där man inte har rätt att vara, typ en papperskorg eller liknande.
Vi kanske helt enkelt skulle kräva att det alltid anges vart trådar/delar av trådar flyttats? Oavsett vi sedan har rätt att gå dit eller ej. Kanske också en orsak?
Det är lite svårt att fixa. När en tråd flyttas så skapas automatiskt en hänvisning. När den delas måste man skriva hänvisning själv och det görs ofta, men kanske inte tillräckligt ofta. Däremot så funkar det inte med hänvisningar när folk raderar sina egna inlägg.
På internet vet ingen att du är en hund...... ~~~ .....I'm a bitch!
Rasmus skrev:
Folk som endast påpekar stavfel i ett inlägg, okej om det är en liten notis i slutet, men att slösa ett helt inlägg på det är bara störande!
När folk frågar hur man h4xxor$ar nån sida dem blivigt banade från.
När intressanta trådar blir så långa att man inte orkar läsa hela
Att påpeka stavfel är ibland en strategi för att få debattmotståndaren nervös och ur balans. Tog själv till det några gånger på Flashback.
Sen finns det ju de som gör det på allvar förstås............
DimensionX skrev:Eller skiter i att använda stor bokstav i början på mening.
Det är en grej som jag kan få spel över i mail och SMS, hehe... Min morsa, som är Processor på Gbg Universitet, skiter i sånt ibland... GRRRRRRR... xD
Nu undrar jag... Är din mamma verkligen en Processor?
Är det jag som inte vet att det finns männskliga processorer eller råkar du vara någon slags Intel skapelse?
DimensionX skrev:Eller skiter i att använda stor bokstav i början på mening.
Det är en grej som jag kan få spel över i mail och SMS, hehe... Min morsa, som är Processor på Gbg Universitet, skiter i sånt ibland... GRRRRRRR... xD
Är det jag som inte vet att det finns männskliga processorer eller råkar du vara någon slags Intel skapelse?
Haha
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Chippen skrev:Nu undrar jag... Är din mamma verkligen en Processor? Är det jag som inte vet att det finns männskliga processorer eller råkar du vara någon slags Intel skapelse?
*lol*
1. Vad skrevs det tidigare om stavfel? xD
2. Om hon vore en processor så är det ingen Intel Quad-Core iaf... xD
Professor heter det såklart, shoit såg det inte ens själv först... Datorsnacksskadad* eller vadå?
vulfgar skrev:
Det är lite svårt att fixa. När en tråd flyttas så skapas automatiskt en hänvisning. När den delas måste man skriva hänvisning själv och det görs ofta, men kanske inte tillräckligt ofta. Däremot så funkar det inte med hänvisningar när folk raderar sina egna inlägg.
Åkejrå, men i möjligaste mån kanske.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly. ursprungligen medlem sedan 20061018
Chippen skrev:
Vem vet? Min mamma - en traditionell hemmafru - kunde man nog kall "Food Processor"