SV: Saker ni retar er på i forum!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Saker ni retar er på i forum!
Folk som skriver..........
Aja, oxå, tjaba, etc..........
Eller skiter i att använda stor bokstav i början på mening.
Eller såna som postar långa länkar som sabbar forumet så man måste scrolla för att komma åt att läsa.
Folk som fattar noll hur man än försöker förklara.
Är några saker man kan reta upp sig på.
Aja, oxå, tjaba, etc..........
Eller skiter i att använda stor bokstav i början på mening.
Eller såna som postar långa länkar som sabbar forumet så man måste scrolla för att komma åt att läsa.
Folk som fattar noll hur man än försöker förklara.
Är några saker man kan reta upp sig på.
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag kan reta mig på felstavningar ibland - speciellt eftersom jag får streck under felstavade ord i firefox. (Blocket.se kan ge mig spasmer av den anledningen).
På ubuntu-se har jag retat upp mig på hur stor/lien avatar-bilden måste vara och hur den skalas om man har fel format, jag har inte sett någon info och efter tre försök trial and error kanske man lyckas - men ska man byta igen är det samma veva
/Per
På ubuntu-se har jag retat upp mig på hur stor/lien avatar-bilden måste vara och hur den skalas om man har fel format, jag har inte sett någon info och efter tre försök trial and error kanske man lyckas - men ska man byta igen är det samma veva

/Per
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Det är en grej som jag kan få spel över i mail och SMS, hehe... Min morsa, som är Processor på Gbg Universitet, skiter i sånt ibland... GRRRRRRR... xDDimensionX skrev:Eller skiter i att använda stor bokstav i början på mening.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
1. Folk som inte klarar av att Söka. Vissa saker har diskuterats tusentals gånger, och ändå fortsätter det.
Men men, man får väl hålla god ton.
2. Folk som inte kan stava. Ok, jag skriver som en kratta själv ibland, men ändå.
3. Fjortisar! Som tur är så slipper vi alla dessa E13Te sUpEr HaXXors här. Asså vettu fan, är det inte NAAJs att dE inte finns. här?
Eller vi kaske ska bjuda in hamsterpaj/lunar? ;D
Men men, man får väl hålla god ton.

2. Folk som inte kan stava. Ok, jag skriver som en kratta själv ibland, men ändå.

3. Fjortisar! Som tur är så slipper vi alla dessa E13Te sUpEr HaXXors här. Asså vettu fan, är det inte NAAJs att dE inte finns. här?
Eller vi kaske ska bjuda in hamsterpaj/lunar? ;D

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Coleridge
Som många andra säger: Lunarstorm/MSN/SMS-svenska är riktigt jobbigt.
Veteraner på höga hästar kan också helt döda glädjen. (For the record: Har inte sett något sånt i detta forum ännu.
)
Överanvändning av smileys gillar jag inte (även om jag själv ibland har såna tendenser) men även folk som använder ironi/sarkasm utan att hinta med en smiley att det rör sig om sånt.
Veteraner på höga hästar kan också helt döda glädjen. (For the record: Har inte sett något sånt i detta forum ännu.

Överanvändning av smileys gillar jag inte (även om jag själv ibland har såna tendenser) men även folk som använder ironi/sarkasm utan att hinta med en smiley att det rör sig om sånt.
- farmfield
- Kontakt:
Ursäkta? Den användaren kickades eller ombads byta namn antar jag?Emil.s skrev:HaXXors
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag är trött på personer som håller på och skriver M$, Micros~1 och Micro$oft.
Sen fattar jag inte varför man behöver förkorta ok till k
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- farmfield
- Kontakt:
*lol* vilket jag gör mest på forumet, hehe, använder $ i samband med det omnämnda företaget... xDZX Spectrum skrev:Jag är trött på personer som håller på och skriver M$, Micros~1 och Micro$oft.
"k" skulle jag d¤ck inte @nvända, det är ju h€lt stört£öjligt ju...

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
ajajaj, jag tror DX retar sej på mitt sätt att skriva.
jag glömmer ofta stor bokstav i början av meningar (är för lat för att ändra) och skriver ibland lite talspråksartat, tex mej, dom, oxå osv. 
Jag retar mej inte på så mycket, möjligen ibland på Lunarstorm/MSN/SMS-svenska, det blir svårläst och sär skrivningar är inte heller nån favorit.

Jag retar mej inte på så mycket, möjligen ibland på Lunarstorm/MSN/SMS-svenska, det blir svårläst och sär skrivningar är inte heller nån favorit.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- omnius
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
I angiven ordning:
1: Särskrivningar
2: Stavfel
3: Användare som påpekar att någon stavat fel (tror inte jag sett det här)
1: Särskrivningar
2: Stavfel
3: Användare som påpekar att någon stavat fel (tror inte jag sett det här)
Strength in the arm, truth in the heart, honesty in speech
- Grön Göling
- Städsegrön
Innan någon annan kommer på att säga det - Mig! 
I övrigt håller jag nog med föregående talare.

I övrigt håller jag nog med föregående talare.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
...att hela forumet är beroendeframkallande 
LJ

LJ
Särskrivningarstörmejlitegrann,svårtattfåsammanhangibland. Lol. lmao. sbam. har jag googlat på så de sitter nu. Stavfel bör man inte reta sig på. Detta är ju inget forum för rättstavning. Retar mej på när folk sänker Ubuntu utan att ha gett OS:et en rejäl chans.
Retar mej på när folk försöker installera windows.spel och sedan klagar det inte funkar. De är ju för 17 inte skrivna för Linux. Oviljan att använda terminalen. Det är värt besväret att lära sig några "commandon". Men jag skulle vilja trycka på en sak: Jag skulle vilja ha en lista på de vanligaste (commandona", inklistrat på forumet, dit man kan gå och kolla.

Retar mej på när folk försöker installera windows.spel och sedan klagar det inte funkar. De är ju för 17 inte skrivna för Linux. Oviljan att använda terminalen. Det är värt besväret att lära sig några "commandon". Men jag skulle vilja trycka på en sak: Jag skulle vilja ha en lista på de vanligaste (commandona", inklistrat på forumet, dit man kan gå och kolla.

- kollektivist
- Kontakt:
Osammanhängande argumentation... Sjukt jobbigt när man inte förstår vad folk försöker komma fram till, när de diskuterar så osammanhängande att man inte förstår ett skit.
Dock inget sånt på det här forumet, som tur är
Dock inget sånt på det här forumet, som tur är

Crunchbang linux, ubuntu med openbox direkt!
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
God idé!Turbo skrev: Jag skulle vilja ha en lista på de vanligaste (commandona", inklistrat på forumet, dit man kan gå och kolla.
- vulfgar
- ung forumnörd
Håller med fullständigt, det är oerhört irriterande.Little John skrev: ...att hela forumet är beroendeframkallande
LJ

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

http://ubuntu-se.org/drupal/node/183lennart_sj skrev:God idé!Turbo skrev: Jag skulle vilja ha en lista på de vanligaste (commandona", inklistrat på forumet, dit man kan gå och kolla.
LJ
Detta irriterar jag mig på:
- Detta forum! Det är som ovan nämnt beroendeframkallande.
- Folk som irriterar sig på folks stavfel. Dyslektiker kan inte rå för att dom är dyslektiter och varför ska man sitta och irritera sig på dom? Det är ju knappast deras fel.
- Det brukar alltid förekomma ett evigt krig mellan Linux och Windows på vissa datorinriktade forum.
- Det kan finnas några troll "här och där" ibland, som helt oprovocerat förstör för allt och alla.
- Dubbelpostar.
- Folk som spammar sin egna tråd om att dom aldrig får hjälp fastän det var 10 min sedan dom skapade den klockan 4 på morgonen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Detta irriterar jag mig också på:
Huvudmoderatorn

LJ
Huvudmoderatorn

LJ
Citat av citat av citat av citat.
Citering av hela inlägg.
PS Jag vet hur nästa inlägg kommer att se ut.
Citering av hela inlägg.
PS Jag vet hur nästa inlägg kommer att se ut.