Hur gör man detta, vad behöver jag installera?

Det går att välja hur många rutor som ska visas, i rader och kolumner, men inte hur många faktiska arbetsytor som ska finnas.Hylas skrev: Gå till nedre panelen och högerklicka på ett av skrivborden. Gå in på Inställningar och ändra till 4 skrivbord.
Nä, hehe, det fungerar (väl?) inte med Compiz?Hylas skrev:Gå till nedre panelen och högerklicka på ett av skrivborden. Gå in på Inställningar och ändra till 4 skrivbord.
Hehe, men vilket idiotmiss att det är 2 skrivbord som default? Ååh, kolla på mitt roterande liggande A4 typ... xDupnorth skrev:Jisses, kunde de inte ha gömt det bättre?
Jodå, men det påverkar inte Compiz-kuben...Hylas skrev:Vad konstigt att ni inte kan högerklicka på era skrivbord i den nedre panelen, och där styra antalet skrivbord (i rader och kolummer). Det kan jag.
Tack!Hylas skrev: Hej! Gå till System->Aministration->Pakethanteraren Synaptic
Installera där compizconfig-settings-manager.
Gå sen till System->Inställningar->Advanced Desktop Effect Settings
Aktivera där Rotera kub; Skrivbordskub och Cube caps. Avaktivera också Skrivbordsvägg
Vill du sen få kuben att rotera så använd t ex: Ctrl och ALT och Vänster musknapp nertryckt,
eller: Ctrl och Alt och Vänsterpil/Högerpil
Hoppas det funkar
Nu fick du in mig på rätt spår, Det funkar! Tackar..!!Hylas skrev: Ok. Då vet jag inte vad det kan vara. När jag tittar på System->Inställningar->Utseende
under fliken Visuella effekter, så är de inställda på Anpassade
Är det så för dig också?