Hej!
Jag är en ny Ubuntuist och redan frälst. Har suttit och pulat på och försökt ställa in allt så det ska funka fint. Det enda jag inte har löst än är hur jag ska kunna se video på apple.com?!
Den sidan har ju väldigt schyssta trailers på kommande filmer (<a class="postlink" href="http://www.apple.com/trailers">http://w ... railers</a>) men för mig står det bara inom parantes "no video" (no video). Det kan det stå på andra sidor också ibland men oftast så står det bara så en kort stund sen spelas filmen i alla fall. Jag har misstänkt att det är någon konflikt mellan plugins?
Jag provade att ta bort Mplayers plugin för .mov filmer men det hjälpte inte.
Det funkar att kolla på filmerna om jag väljer "Visa källkod" och kopierar in filmlänken direkt i VLC.
Är det någon som vet hur man ska göra?
MVH / Niklas
Kan ej se video på Apple.com
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
SV: Kan ej se video på Apple.com
kör på totem plugin och installera paketet GStreamer ffmpeg video plugin
Jag hade redan det installerat... Det var som jag trodde, en konflikt med plugins. Jag avinstallerade mozilla-plugin-vlc i Synaptic och då funkade det att spela upp filmerna på apple.com.
Det konstiga är att jag provade hemsidan på morsans dator (som VLC inte var installerat på) och hon kunde se filmen men hade inget ljud? Det var bara på den sidan (apple.com) som hon inte hade ljud, på andra sidor med .mov-filer så spelades ljudet fint. Vad beror det på?
Ja högtalarna var inkopplade och ja ljudet var på, så det var inte det!
Det konstiga är att jag provade hemsidan på morsans dator (som VLC inte var installerat på) och hon kunde se filmen men hade inget ljud? Det var bara på den sidan (apple.com) som hon inte hade ljud, på andra sidor med .mov-filer så spelades ljudet fint. Vad beror det på?
Ja högtalarna var inkopplade och ja ljudet var på, så det var inte det!

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Min erfarenhet är att mplayer's mozilla plug är den bästa (för QuickTime) och om jag inte minns fel konfliktar den inte med VLC's mozilla plug heller... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<