Vilken tid kommer 6.10?
Vilken tid kommer 6.10?
Någon som vet vilken tid man kan köra sin updatemanager och få nya härliga ubuntu 6.10?
Vilken tid kommer 6.10?
Hej, kan tyvärr inte svara på vilken tid. Men det kan finnas fördelar med att bränna en Live CD och testa först för
att se att det inte blir några konstiga HW konflikter. Allt går ju iofs alltid att lösa i efterhand, men det kan
ju bespara en del problem. Se denna tråden jag skapade:
http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=2501
Jag har inte fått så mycket respons på om fler upplevt detta, å andra sidan tror jag inte många testat Release Candidate än.
Dock verkar det vara ett problem med Linux kernal 2.6.17 och AM2. Finns bug rapport på detta. Kan iofs hoppas att det
är löst i "riktiga" 6.10.
att se att det inte blir några konstiga HW konflikter. Allt går ju iofs alltid att lösa i efterhand, men det kan
ju bespara en del problem. Se denna tråden jag skapade:
http://ubuntu-se.org/forum/viewtopic.php?id=2501
Jag har inte fått så mycket respons på om fler upplevt detta, å andra sidan tror jag inte många testat Release Candidate än.
Dock verkar det vara ett problem med Linux kernal 2.6.17 och AM2. Finns bug rapport på detta. Kan iofs hoppas att det
är löst i "riktiga" 6.10.
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Vilken tid kommer 6.10?
Tack för den infon godz.
Det verkar smart att göra så som du skriver. Inte för att jag tror att Canonical släpper iväg en osäker uppgradering iofs.,
men varför inte vara försiktig. Jag var en av dem som uppgraderade den olycksaliga uppgr. i somras. Med ty åtföljande haveri ...
Olyckor kan hända även den bäste (=Canonical), så försiktighet är alltid en dygd.
Jag har, för egen del, bestämt mig för att avvakta något dygn med uppgraderingen, så man hinner se reaktionerna från andra.
Ha en bra dag inför den väntade, första höststormen
Br Tuck
Det verkar smart att göra så som du skriver. Inte för att jag tror att Canonical släpper iväg en osäker uppgradering iofs.,
men varför inte vara försiktig. Jag var en av dem som uppgraderade den olycksaliga uppgr. i somras. Med ty åtföljande haveri ...

Olyckor kan hända även den bäste (=Canonical), så försiktighet är alltid en dygd.
Jag har, för egen del, bestämt mig för att avvakta något dygn med uppgraderingen, så man hinner se reaktionerna från andra.
Det kör jag nog på. Tänkte inte på det, men det är supersmart.Men det kan finnas fördelar med att bränna en Live CD och testa först för
att se att det inte blir några konstiga HW konflikter.
Ha en bra dag inför den väntade, första höststormen

Br Tuck
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Vilken tid kommer 6.10?
Hej,
Nu verkar 6.10 finnas tillgänglig:
http://www.ubuntu.com/news/610released
Men då jag lagt senaste nätterna framför datorn (datorbyte) så gör jag nog som Br Tuck och avvaktar några dygn för att se om ovan nämnda problem verkar finnas kvar. Men visst, man lär väl inte kunna hålla sig utan testa en live-CD....
Nu verkar 6.10 finnas tillgänglig:
http://www.ubuntu.com/news/610released
Men då jag lagt senaste nätterna framför datorn (datorbyte) så gör jag nog som Br Tuck och avvaktar några dygn för att se om ovan nämnda problem verkar finnas kvar. Men visst, man lär väl inte kunna hålla sig utan testa en live-CD....
Vilken tid kommer 6.10?
Ok, men teoretiskt sett så ska det bara vara att köra updatemanager som vanligt så ska den fixa allt? (i teorin iaf?) Eller måste man in och härja med terminalen?
Vilken tid kommer 6.10?
Ok, har löst den biten nu, men den fick inte kontakt med någon server så jag tankar hem alternate skivan istället. Nån som har några varningens ord om att installera ubuntu med en sådan? Jag kör en dual-boot...
- gothenburg
- Kontakt:
Vilken tid kommer 6.10?
[quote="mambo"]Ok, har löst den biten nu, men den fick inte kontakt med någon server så jag tankar hem alternate skivan istället. Nån som har några varningens ord om att installera ubuntu med en sådan? Jag kör en dual-boot...[/quote]
Du får ju inte LiveCd med, och då får du textbaserad installation
Du får ju inte LiveCd med, och då får du textbaserad installation

Jag är bannad i #ubuntu-se !
Vilken tid kommer 6.10?
[quote="mambo"]Ok, har löst den biten nu, men den fick inte kontakt med någon server så jag tankar hem alternate skivan istället. Nån som har några varningens ord om att installera ubuntu med en sådan? Jag kör en dual-boot...[/quote]
Inte kontakt med server? Gäller det uppdatering eller nedladdning?
Sen har jag sen några veckor tillbaka kört Edgy utan att stöta på några som helst problem. Men våra datorer är ju olika och att uppdatera till en ny version innebär att få nya versioner av många program och drivrutiner, ny version av Gnome osv. och det kan strula för vissa (och för många andra lösa tidigare problem så klart), men testversionen av Edgy har i stort sett inte förändrats de sista dagarna och större problem borde redan ha upptäckts..
Inte kontakt med server? Gäller det uppdatering eller nedladdning?
Sen har jag sen några veckor tillbaka kört Edgy utan att stöta på några som helst problem. Men våra datorer är ju olika och att uppdatera till en ny version innebär att få nya versioner av många program och drivrutiner, ny version av Gnome osv. och det kan strula för vissa (och för många andra lösa tidigare problem så klart), men testversionen av Edgy har i stort sett inte förändrats de sista dagarna och större problem borde redan ha upptäckts..
Vilken tid kommer 6.10?
Japp, då var det gjort. Det grafiska gränssnittet kraschade och nu är jag tillbaka med enbart XP. Surt sa räven och nu blir det väl till att försöka installera igen från scratch.
Vilken tid kommer 6.10?
Om du inte vill försöka dig på att lösa det dvs.
Kör du Dapper eller edgy och efter vad krachade det grafiska?
Kör du Dapper eller edgy och efter vad krachade det grafiska?
Vilken tid kommer 6.10?
Körde dapper och uppgraderade till edgy med alternate skivan. När datorn rebootade så fungerade det grafiska till själva loginrutan som nu är textbaserad. Teori om hur man fixar?
Vilken tid kommer 6.10?
Vad heter upstartsalternativet som du väljer eller som väljs automatiskt?
Sen skulle du kunna prova att uppgradera igen genom att följa det som står här.
Sen skulle du kunna prova att uppgradera igen genom att följa det som står här.