Nybörjare: Hur installerar man Firefox 2.

Okänd

Inlägg av Okänd »

Script? :D

Ok, det finns. Den hittar du här: http://monkeyblog.org/ubuntu/installing/ och leta efter raden "Installing a package manually... " och leta efter ... .tar.gz, .... Ja, det betyder att du måste installera det manuellt och på den sajten hittar du hur man gör. ;)

Det är en av Ubuntus svagheter (idag, 20061025) att nya versioner tar tid att få med i förråden och till Synaptic/Adept. Det är också en av Ubuntus styrkor(?). För Ubuntu finns det en stabil version i förråden, den "färdiga" nya versionen men för Ubuntu otestade versionen hittar man på tillverkarens sajter. Dessa kan man ladda ner och installera om man tycker att man kan det. De är inte "garanterade" att fungera direkt i Ubuntu av Ubuntu, om du förstår vad jag menar.

Och i öppen källkods-anda man väntar att du rapporterar alla buggar även med dessa "nya" program... jag håller fortfarande att lära mig det. :cool:
Användarvisningsbild
gothenburg
Kontakt:

Inlägg av gothenburg »

Finns annars en sak som heter wiki

http://ubuntu-se.org/Wiki/FirefoxFr%C3%A5nMozilla
Jag är bannad i #ubuntu-se !
marwal

Inlägg av marwal »

gothenburg: det är bra att du känner till och använder dig av wikin. Jag vet att det ställs en massa krav på användare av vissa forum. De ska ha googlat efter svar i två veckor på minst tre sökmotorer. De ska ha läst igenom och signerat forumets alla FAQ. De ska ha sökt efter svar på forumets söksida. De ska ha letat igenom wikin och gärna skriva två-tre sidor där i ett annat ämne.De ska ha ha lapp från mamma och pappa.
Här räcker det med ett problem. ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Användarvisningsbild
sriracha

Inlägg av sriracha »

Ah, tack för den här tråden.

Lyckades pajja mitt FF1.5 så det bara går att starta genom terminal igår *wheee*
Okänd

Inlägg av Okänd »

Mai pen rai
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"