Hej!
Sitter med ett sunkigt ATI Radeon 9200 som sitter på AGP
Processorn är en AMD XP+2,8 Ghz processor
1Gb minne.
Vad det är för version på agp vet jag inte riktigt... (nån kanske kan tipsa hur jag kollar det?) Orkar inte riktigt leta bland mina papprena i arkivet.
Kanske är det bättre att sätta in ett PCI-grafikkort?
Har tänkt mig använda datorn som PVR genom Mythtv.
TV får jag via ComHem, har planer att gå över till HDTV då jag nyss skaffat en HD-Ready tv. 720p duger utmärkt för min del.
Frågan är vilket grafikkort och TV-tuner-grejs jag ska skaffa för att få igång det hela så smärtfritt som möjligt? Har tänkt försöka göra det så billigt som möjligt.
Mvh Freezeman
Nytt grafikkort - Ska använda datorn till htpc, bort med Radeon
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
SV: Nytt grafikkort - Ska använda datorn till htpc, bort med Radeon
Genom att välja ett Geforce-kort så är halva jobbet gjort. Så var det för mig åtminstone.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
AGP är ju riktigt gammalt och inte allt för snabbt.
Är det HD-material så är väl nästan PCI Express ett måste?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
HD-material är tanken... Har dock inte det på mitt moderkort. Har tänkt byta grafikkort och sen har jag för mig man ska ha ett tuner eller nåt till för att kunna ta in tv.Hund skrev: AGP är ju riktigt gammalt och inte allt för snabbt.
Är dock inte riktigt säker på vad som behövs.
//Freezeman
Mmm, har förstått att Nvidia-kort går smidigare med Compiz osv oxå, Radeon går segt och lämnar en hel del åt processorn att jobba med. Antar att jag inte har optimal konfig för grafikkortet.ZX Spectrum skrev: Genom att välja ett Geforce-kort så är halva jobbet gjort. Så var det för mig åtminstone.
//Freezeman