Sony NW-HD5
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Sony NW-HD5
Jag köpte en mp3-spelare nu ikväll, en Sony NW-HD5. Min kompis som jag köpte den av sa att drivrutinerna inte funkade till Linux. Jag testade att installera, inkl. det där Sonic-programmet (som man lägger över musik till mp3n med). Undrar om någon vet om det finns någon väg att installera ändå. Testade med nyaste Wine.
SV: Sony NW-HD5
Max 350; tecken återstår: 321
Verkar smidigt. Men vill inte funka för mig, möjligt jag gör något fel, aldrig kört jar-filer förr...
sebb@ubuntu:~$ sudo gij -jar /media/disk/symphonic/JSymphonic_0.1.1b.jar
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org.naurd.media.jsymphonic.manager.JSymphonic
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.81)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: javax.swing.GroupLayout not found in gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader{urls=[file:/media/disk/symphonic/JSymphonic_0.1.1b.jar], parent=gnu.gcj.runtime.ExtensionClassLoader{urls=[], parent=null}}
at java.net.URLClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
at gnu.gcj.runtime.SystemClassLoader.findClass(libgcj.so.81)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.81)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(libgcj.so.81)
at java.lang.Class.forName(libgcj.so.81)
at java.lang.Class.initializeClass(libgcj.so.81)
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Har du installerat java från sun? Jag har för mig att ubuntu kommer med gnus java...
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Stagnation is good for nobody - after all if you don't progress you end up with gnome
Ja, det har jag. Jag installera version 6, men verkar som om Java-test-sidan visar att jag har 4.-någonting.
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Testa att konfigurera java så att du får rätt version i sökvägen.
Kod: Markera allt
sudo update-java-alternatives
KDE 4.5 SC är ute i det fria!!! Tjoho
Du måste inte köra JSymphonic från terminalen.
När du har installerat java 6 så höger klickar du på filen och väljer att öppna med java.
Du kanske läste det att ide tagar inte supportar NW-a3000 uppföljaren till NW-HD5 (Jag ägde den modellen tidagre. Bästa mp3spelaren jag har haft
innan den hängde sig
) Det går att spela men du ser inte vad du spelar. Men hoppas du får det att fungerar för dig 
När du har installerat java 6 så höger klickar du på filen och väljer att öppna med java.
Du kanske läste det att ide tagar inte supportar NW-a3000 uppföljaren till NW-HD5 (Jag ägde den modellen tidagre. Bästa mp3spelaren jag har haft

Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
Det där funkade ju inte...mcNisse skrev: Testa att konfigurera java så att du får rätt version i sökvägen.Kod: Markera allt
sudo update-java-alternatives
Öppna med Java funkade inte heller (hade det iofs inte som något alternativ heller). Börjar fundera på om mitt java är lite felaktigt installerat :/8301 skrev: Du måste inte köra JSymphonic från terminalen.
Du kanske läste det att ide tagar inte supportar NW-a3000 uppföljaren till NW-HD5 (Jag ägde den modellen tidagre. Bästa mp3spelaren jag har haftinnan den hängde sig
) Det går att spela men du ser inte vad du spelar. Men hoppas du får det att fungerar för dig
![]()
Pröva sudo aptitude install sun-java6-jre
Det är mänskligt att fela. För att göra riktigt stora fel krävs en dator.
Bill Vaughan
Bill Vaughan
Sådär ja, nu gick det. Fast programmet verkar inte riktigt vilja starta korrekt (kommer bara upp ett tom ruta med titeln Symphonic) :p